عصر بازار

جزییات بیمه نامه حوادث برای منازل فرهنگیان

عصر اعتبار- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش از صدور بیمه نامه حوادث منازل فرهنگیان برای نخستین بار خبر داد.

جزییات بیمه نامه حوادث برای منازل فرهنگیان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، علی الهیار ترکمن از ضرورت صدور بیمه آتش‌سوزی و زلزله در کشور سخن گفت و اظهار کرد: بیمه آتش‌سوزی و زلزله در برابر خسارات مالی وارد شده به ملک و لوازم آن جبران خسارت می‌کند و در صورت وقوع حادثه، این بیمه‌نامه خسارات مالی وارد شده به افراد را مطابق با بیمه نامه پرداخت می‌کند.

    وی با مهم برشمردن صدور بیمه نامه آتش‌سوزی و زلزله برای فرهنگیان گفت: به دلیل درک اهمیت این بیمه نامه و در راستای حمایت از اموال و دارایی‌های جامعه فرهنگی کشور، وزارت متبوع برای نخستین بار از بهمن سال جاری با همکاری شرکت بیمه معلم نسبت به اجرای طرح بیمه زلزله و خطرات اضافی منازل مسکونی فرهنگیان در سطح کشور اقدام می‌کند.

    معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش بیان کرد: بیمه نامه آتش‌سوزی و زلزله در قالب چهار طرح با سقف تعهدات متنوع برای فرهنگیان سراسر کشور پیش بینی شده است.

    الهیار ترکمن، به معرفی این چهار طرح پرداخت و گفت: در طرح اول 500 میلیون ریال سرمایه با حق بیمه ماهانه 30 هزار ریال، در طرح دوم 920 میلیون ریال سرمایه با حق بیمه ماهانه 60 هزار ریال، در طرح سوم 1 میلیارد و 355 میلیون ریال سرمایه با حق بیمه ماهانه90 هزار ریال و در طرح چهارم یک میلیارد و 790  میلیون ریال سرمایه با حق بیمه ماهانه 120 هزار ریال پیش‌بینی شده است.

    وی افزود: فرهنگیان می‌توانند با انتخاب یکی از این طرح‌ها نسبت به بیمه کردن ملک و لوازم محل سکونت خود در برابر زلزله و آتش‌سوزی اقدام کنند.

    معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش در خصوص حق بیمه سالانه این بیمه نامه تصریح کرد: 25 درصد حق بیمه‌نامه معادل 3 ماه با مشارکت وزارت متبوع پرداخت و مابقی به صورت اقساط و ماهانه از حقوق فرهنگیان کسر می‌شود.

    الهیار در پایان افزود: بیمه نامه مذکور علاوه بر تعهدات آتش سوزی و زلزله نسبت به حوادث انفجار، صاعقه، سیل، طوفان، ترکیدگی لوله و ضایعات ناشی از برف و باران نیز متعهد است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی