عصر بازار

۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت دولتی در فرابورس عرضه می شود

عصر اعتبار- وزارت امور اقتصادی و دارایی در فراخوانی، از انتشار و فروش ده هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت دولتی در هفته پایانی دی ماه جاری خبر داد.

۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت دولتی در فرابورس عرضه می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، این اقدام با هدف اجرای ماده 10 آیین نامه اجرایی قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت و به منظور مشارکت عموم جامعه در اجرای طرح های عمرانی انتفاعی دولت انجام شده است.
    بنابراین مبلغ 10 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ریالی چهارساله از محل بند (ب) تبصره 5 قانون بودجه سال 1396 کل کشور در هفته پایانی دی ماه سالجاری به مدت ٣روز طی روزهای 26، 27 و 30 دی ماه از طریق مزایده عمومی در فرابورس ایران به فروش می رسد.
    بر اساس این فراخوان، سود این اوراق 17 درصد سالیانه، معاف از مالیات بوده و پرداخت آن به صورت 6 ماه یکبار است.
    متعهد تسویه اصل و سود علی الحساب این اوراق، وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه داری کل) بوده و متعهد تامین و تخصیص اعتبار این موضوع نیز سازمان برنامه و بودجه کشور است.
    علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به کارگزاری های فرابورس در سراسر کشور مراجعه کنند.
    به گزارش ایرنا و به گفته شاپور محمدی رئیس سازمان بورس، پیش‌بینی می‌شود انتشار اوراق بدهی دولتی بر اساس بودجه کشور امسال به 345هزار میلیارد ریال برسد.
    انتشار اوراق بدهی یکی از متداول‌ترین روش‌های تامین مالی میان‌مدت و بلندمدت بنگاه‌های اقتصادی است، به‌ طوری که در کشورهای توسعه ‌یافته، سهم بالایی از سبد تامین مالی شرکت‌ها را تشکیل داده و میزان آن از سهم تسهیلات بانکی بیشتر است.
    اوراق اجاره، مرابحه، مشارکت، سفارش ساخت (استصناع)، خرید دین، سلف استاندارد، مضاربه، جعاله، منفعت، مزارعه، مساقات و قرض‌الحسنه از جمله اوراق بدهی موجود در بازار مالی ایران به شمار می روند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی