عصر بازار

معامله ۵۸ میلیارد ریال اوراق تسهیلات مسکن

عصر اعتبار- دادوستدهای فرابورس روز جاری با خرید و فروش ۴۴۰ میلیون ورقه به ارزش بیش از یک‌هزار و ۵۷۲ میلیارد ریال پایان پذیرفت که این میزان مبادله در بیش از ۴۲ هزار دفعه رقم خورد.

معامله ۵۸ میلیارد ریال اوراق تسهیلات مسکن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، بدین ترتیب در حالی که ارزش معاملات کاهش یافت اما حجم دادوستدها نسبت به روز گذشته با رشد مواجه شد. در جریان بازار امروز 25 دی ماه شاخص کل فرابورس نیز به رشد 1.6 واحدی بسنده کرد تا آیفکس در نزدیکی ارتفاع 1088 واحدی بایستد.

    در حالی که نمادهای «هرمز» و «زاگرس» تا 2 واحد تاثیر منفی بر این نماگر داشتند، اما تاثیر مثبت از جانب نمادهای «مارون»، «خراسان»، «شرانل»، «ارفع» و «شراز» تا سطح حداکثر 2.6 واحد در نهایت رشد 1.6 واحدی این نماگر را در پایان بازار رقم زد.

    این گزارش می افزاید: سهامداران امروز بیش از 152 میلیون سهم به ارزش افزون بر 430 میلیارد ریال را نیز در مجموع بازارهای اول و دوم دادوستد کردند و بیشترین حجم و ارزش معاملات به ترتیب در اختیار نمادهای «ذوب» و «خراسان» قرار گرفت.

    در نماد ذوب‌آهن شاهد مبادله 33 میلیون سهم به ارزش 28 میلیارد ریال و در نماد پتروشیمی خراسان شاهد دادوستد حدود 8 میلیون سهم به ارزش بیش از 54 میلیارد ریال بودیم. سهامداران همچنین 281 میلیون سهم به ارزش 386 میلیارد ریال را در مجموع سه تابلو معاملاتی بازار پایه دست به دست کردند.

    بازار اوراق با درآمد

    خریداران و فروشندگان اوراق تسهیلات مسکن نیز 78 هزار ورقه تسه به ارزش 58 میلیارد ریال را مورد معامله قرار دادند. بررسی معاملات این اوراق نشان می‌دهد «تسه» آذرماه 96 کماکان از بیشترین اقبال میان معامله‌گران برخوردار است و بالاترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داده است.

    قیمت این اوراق نیز در روند متعادلی با روزهای پیشین قرار داشته و در بازه 726 هزار تا 749 هزار ریال دادوستد می‌شود. در نهایت سرمایه‌گذاران در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیش از 649 هزار ورقه به ارزش افزون بر 634 میلیارد ریال را دست به دست کردند.

    گفتنی است، روز جاری در این بازار پذیره‌نویسی اوراق مشارکت لیزینگ ایران و شرق در نماد «شرق1400» با نرخ 18 درصد به مدت 7 روز کاری آغاز شد که در همان روز نخست، کل این اوراق در حجم 240 هزار ورقه به ارزش 251 میلیارد و 520 میلیون ریال رقم خورد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو