عصر بازار

توصیه جدید مجلس به دولت؛

"در حذف یارانه مردم عجله نکنید"

عصر اعتبار- در حالی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی پیشنهاد دولت برای حذف یارانه ۳۳میلیون نفر در سال ۹۷ را تصویب کرده که در جلسه اخیر هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق با تیم اقتصادی دولت در حضور لاریجانی و روحانی به دولت توصیه شد، در حذف یارانه مردم عجله نکند.

"در حذف یارانه مردم عجله نکنید"
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، کمیسیون تلفیق بودجه 97 مجلس شورای اسلامی اخیراً پیشنهاد دولت در خصوص حذف برخی یارانه‌بگیران را تصویب کرد که بر این اساس، در سال آینده 37 هزار میلیارد تومان به اجرای هدفمندی یارانه‌ها اختصاص خواهد یافت که 23 هزار میلیارد تومان از این اعتبارات برای پرداخت یارانه نقدی به همه اقشار اختصاص می‌یابد و 7 هزار میلیارد تومان نیز به‌طور خاص برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هزینه می‌شود.

    بر اساس مصوبه تلفیق، اقشاری که مشمول دریافت یارانه نقدی می‌شوند عبارتند از مددجویان کمیته امداد 4 میلیون و 800 هزار نفر، افراد تحت پوشش بهزیستی 3 میلیون و 600 هزار نفر، افراد ساکن دهستان‌ها 8 میلیون نفر، بیماری‌های خاص یک میلیون نفر، عشایر یک میلیون نفر، ایثارگران یک میلیون و 750 هزار نفر، بازنشستگان 4 میلیون و 800 هزار نفر و 11 میلیون نفر از اقشار نیازمند کشور که در مجموع 42 میلیون نفر را شامل می‌شود.

    همچنین 3700 میلیارد تومان از درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها در بخش بهداشت و درمان و 3300 میلیارد تومان دیگر نیز برای یارانه نان و گندم هزینه خواهد شد.

    بر این اساس، در صورت تصویب نهایی این تبصره در صحن مجلس و تأیید شورای نگهبان، یارانه نقدی حدود 33 میلیون نفر در سال آینده حذف خواهد شد.

    اگرچه اعضای کمیسیون تلفیق در ارتباط با پیشنهاد دولت برای هدفمندی یارانه‌ها همان پیشنهاد را تصویب کردند، اما در جلسه اخیر هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق با تیم اقتصادی دولت که در حضور لاریجانی و روحانی برگزار گردید، به دولت توصیه‌ شد که در حذف افرادی که یارانه دریافت می‌کنند عجله و شتاب نداشته باشد و اغلب افرادی را که متقاضی استفاده از یارانه هستند از این موضوع محروم نکند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو