عصر بازار

رییس انجمن وارد کننندگان موبایل :

گردش بازار موبایل ایران ۱۲ هزار میلیارد تومان است

عصر اعتبار-رییس انجمن وارد کننندگان موبایل گفت: زمان ورود یک دستگاه موبایل به کشور بر اساس دستور العمل موجود، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، ۵ درصد عوارض ورودی گمرک، ۴ درصد مالیات بر درآمد علی‌الحساب، ۳ درصد سود بازرگان، ۲ درصد هزینه حمل و نقل از کشور امارت متحده عربی، ۱ درصد اهدایی به هلال احمر و ۲ درصد متفرقه که در مجموع ۲۶ درصد است، دریافت می‌شود.

گردش بازار موبایل ایران ۱۲ هزار میلیارد تومان است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا ، سیدمحمود صفار، رئیس اتحادیه وارد کنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی درباره طرح رجیستری موبایل گفت: بازار موبایل ایران 12 هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و قاچاق در کالای تلفن همراه ضرر 2700 میلیارد تومانی به دولت می‌زند که رقم سنگینی است و حالا با اجرای طرح رجیستری علاوه بر ساماندهی بازار و مشخص شدن وضعیت واقعی کسب و کار بازار موبایل، دولت نیز درآمد مناسبی کسب می‌کند.

    صفار با اشاره به افزایش رسمی واردات موبایل پس از اجرای طرح رجیستری موبایل گفت: هم اکنون واردات موبایل به صورت رسمی و با اعتماد واردکنندگان رسمی موبایل به اجرای قاطع و محکم طرح رجیستری بیش از 150 درصد افزایش یافته است و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری، رقم واردات رسمی تلفن همراه بسیار افزایش یابد. در حقیقت افزایش واردات موبایل به معنای افزایش سهم ورود رسمی موبایل و کاهش حجم واردات غیررسمی است که می‌تواند بازار را به صورت 10 درصد غیررسمی و 90 درصد واردات رسمی تغییر دهد که این یک اتفاق بزرگ برای بازار تلفن همراه ایران است که چندین سال در قاچاق غرق شده بود.

    رئیس اتحادیه موبایل درباره هزینه‌های ورود موبایل به کشور گفت: بر اساس دستور العمل موجود، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده، 5 درصد عوارض ورودی گمرک، 4 درصد مالیات بر درآمد علی‌الحساب، 3 درصد سود بازرگان، 2 درصد هزینه حمل و نقل از کشور امارت متحده عربی، 1 درصد اهدایی به هلال احمر، 2 درصد متفرقه که در مجموع 26 درصد است و زمان ورود یک دستگاه موبایل به کشور دریافت می‌شود؛ این مسئله باعث می‌شود حدود یک سوم قیمت اصلی گوشی در محل خرید به قیمت تمام شده تلفن همراه در ایران افزوده شود. نکته مهم این است که  یک درصد از تعرفه برای هلال احمر است که با ورود رسمی موبایل ماهانه 10 میلیارد و در سال 120 میلیارد تومان به هلال احمر کمک می‌شود.

    سیدمحمود صفار درباره حذف برخی برندها از بازار ایران با اجرای طرح رجیستری موبایل گفت: تعداد بسیار زیادی برندهای موبایل به صورت رسمی و غیر رسمی در ایران فعالیت می‌کنند. حذف برخی برندها از بازار ایران همچون شیائومی و وان‌پلاس به عنوان دو برند مطرح چینی که در بازار ایران به صورت غیررسمی فعالیت می‌کنند و نمایندگی ندارند، صحت ندارد. هم اکنون مذاکراتی برای ورود رسمی این برندها به بازار ایران صورت گرفته است. شرکت‌های متقاضی برای واردات موبایل‌هایی که برند آنها نماینده ندارد می‌توانند به صورت رسمی و با حالت جدید واردات اقدام به ورود یک برند جدید به بازار ایران کنند.

    وی تاکید کرد: بازار ایران، بازار بزرگی است و همواره برندهای جدید قصد دارند برای فعالیت اقدام به ورود محصولات خود به بازار موبایل ایران کنند اما این نکته بدیهی است که ورود رسمی یک موبایل توسط یک شرکت ثبت شده که قرار است خدمات پس از فروش ارائه دهد می‌تواند به سلامت کاربر، قیمت بهتر موبایل و تحقق خدمات پس از فروش کمک کند.

    رئیس انجمن واردکنندگان موبایل در توصیه به مردم گفت: ما از مردم می‌خواهیم به سلامت خود احترام بگذارند. طرح رجیستری، قیمت را گران نمی‌کند و قرار نیست انحصار ایجاد کند. در این طرح تنها قرار است موبایلی سالم و سازگار با شبکه مخابراتی ایران و با قیمت مناسب کاربر ایرانی عرضه کنند که این می‌تواند بازار موبایل ایران را پس از سال‌ها غرق شدن در قاچاق سروسامان بدهد.

    وی درباره موبایل‌هایی که قرار است وارد بازار ایران شود، گفت:‌ تمامی موبایل‌هایی که قرار است به صورت رسمی وارد بازار شود تایید نمونه می‌شوند که بنابراین اول با شبکه مخابراتی ایران سازگار خواهند بود و دوم هیچ مشکلی برای سلامت کاربر و میزان جذب تشعشعات ندارند. واردات رسمی موبایل حافظ سلامت کاربر است میزان اصلی جذب تشعشعات موبایل 1.4 است اما هم اکنون در بازار موبایل‌هایی با میزان جذب تشعشعات بیشتر از 5 وجود دارد که سلامت کاربر را در درجه اول هدف قرار داده است.

    صفار با اشاره به نگرانی‌های مردم درباره طرح رجیستری موبایل تاکید کرد: مردم باید بدانند که توان تامین بازار توسط شرکت‌های واردکننده رسمی وجود دارد و هیچ مشکلی برای تامین بازار نیست اگر یک شرکتی بازار را تامین نکند به آن شرکت تذکر داده می‌شود و حق امتیاز واردات از آن شرکت سلب می‌شود.

    وی افزود: به مردم اطمینان می‌دهیم با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط اتحادیه واردکنندگان موبایل به عنوان مجمع واردکنندگان رسمی موبایل و وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی ایران بازار موبایل ایران از نظر میزان تزریق کالا با هیچ مشکلی روبرو نیست و شرکت‌ها هم اکنون برای تنظیم بازار اقدام به افزایش سفارش کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو