عصر بازار

مدیرکل کمیته امداد استان تهران خبر داد؛

افزایش مستمری مددجویان امداد

عصر اعتبار- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران از تهیه ۱۱۰ جهیزیه درطرح «هر مسجد یک جهیزیه» به ارزش هفت میلیون تومان با همکاری کمیته امداد ، قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و مساجد خبر داد.

افزایش مستمری مددجویان امداد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، محسن ولیئی با بیان اینکه ازدواج و اشتغال دو مشکل اصلی در جامعه هستند، گفت: در حوزه اشتغال با استفاده از توانمندسازی، آموزش، کارآفرینی و ... به دنبال حل این مشکلات هستیم.

    وی با بیان اینکه از 24 خرداد ماه سال 96 طرح هر مسجد یک جهیزیه به شکل پایلوت به اجرا در آمده است، افزود: این طرح با همکاری سه جانبه کمیته امداد، امور مساجد و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران در 500 مسجد استان تهران اجرا شده است. این طرح در سال نخست به شکل پایلوت بوده اما امیدواریم تا در سال‌های آینده در تمام نقاط کشور و استان‌ها فراگیر شود.

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران با بیان اینکه برای هر جهیزیه اعتباری در حدود شش میلیون و 700 هزار تومان تا هفت میلیون پیش بینی شده است اظهار کرد: بخشی از این اعتبار توسط ائمه جمعه، نمازگزاران، معتمدین و خیران جمع‌آوری شده که در مجموع 345 میلیون تومان در این طرح به شکل نقدی جمع‌آوری شده و تبدیل به جهیزیه برای افراد نیازمند استان تهران شده است.

    ولیئی با بیان اینکه اغلب اقلام موجود در این جهیزیه‌ها از کالاهای ایرانی هستند، تصریح کرد: این طرح از 24 خرداد سال 96 آغاز شده و تا 24 خرداد سال 97 ادامه خواهد داشت. همچنین قرار است تا طرح مشابه دیگری با ستاد برگزاری نماز جمعه نیز اجرایی شود.

    وی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط جامعه توسعه ازدواج، پایین آمدن سن ازدواج و پایداری آن در اولویت است ادامه داد: این طرح می‌تواند کمک شایانی به ترویج امر ازدواج در جامعه کند، چرا که این طرح با همکاری خود مردم و برای خود آنها به اجرا درآمده است.

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران با اشاره به اینکه مسجد در گذشته نیز محل رجوع نیازمندان هر محله بوده است، اظهار کرد: در برخی از مساجد قرار است طرح «امداد محله» نیز اجرایی شود تا این نهاد مقدس تبدیل به رفع نیاز مردم نیازمند هر محله شود.

    ولیئی با بیان اینکه طرح توزیع جهیزیه در سطح کشور نیز با اولویت مناطق محروم انجام خواهد شد، توضیح داد: اولویت ارائه این خدمات با مناطقی از استان‌هایی است که ضریب محرومیت آنان بالای 6 باشد. در حال حاضر ضریب محرومیت استان تهران 6 است و به همین دلیل در بخشی از این طرح‌ها از اولویت برخوردار نیست.

    ولیئی در ادامه با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در خصوص افزایش 2.5 برابری مستمری مددجویان تصریح کرد: در سال آتی نیز این مستمری بین 10 تا 20 درصد افزایش خواهد یافت.

    وی با اشاره به بخشنامه مربوط به کارآفرینی و توسعه مشاغل خرد روستایی و شهری اضافه کرد: در 9 ماه نخست سال جاری 94 میلیارد اعتبار توسط هفت بانک عامل در این خصوص پرداخت شده است که 40 درصد متقاضیان توانستند اعتبارات خود را دریافت کنند. همچنین 35 میلیارد تومان از محل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در خصوص کارآفرینی پرداخت شده است و بر این اساس به طرح‌های دانش بنیان 75 میلیون تومان، طرح‌های کارآفرینی 150 میلیون تومان و مشاغل خانگی نیز 20 میلیون تومان به شکل قرض الحسنه با اقساط بلندمدت بیش از پنج سال و قابل تقسیط تا 84 ماه پرداخت خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو