عصر بازار

رئیس کمیسیون عمران مجلس :

حضور کمرنگ بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: پرداخت بودجه ۴۸ هزار میلیارد تومانی فاصله بسیاری با پروژه‌های ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی دارد که در این حوزه تنها بخش خصوصی می‌تواند کمک کننده باشد.

حضور کمرنگ بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس ، با بیان اینکه میزان بودجه در نظر گرفته شده در بخش عمرانی با کاهش 48 درصدی روبه‌رو شده است، اظهار کرد: بخشی از این کمبود منابع حدود 48 هزار میلیارد تومان  به صورت نقدی از طریق اسناد خزانه  پرداخت می شود و 80 میلیارد تومان دیگر نیز از طریق صندوق توسعه ملی مشارکت بخش خصوصی و فاینانس خارجی برای این حوزه در نظر گرفته شده است.

    وی در ادامه افزود: پرداخت 48 هزار میلیارد تومان فاصله زیادی با 500 هزار میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی در دست ساخت دارد و برای جبران آن باید از بخش خصوصی کمک گرفت.

    رضایی با بیان اینکه بخش خصوصی علاقه‌مند به همکاری در بخش بزرگراهی و آزادراهی است، گفت: ما باید بتوانیم از این ظرفیت در کشور استفاده کنیم و کمبودهای مالی در این حوزه را پوشش دهیم.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه متأسفانه بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی حضور پررنگی ندارد، گفت: مدیران دولتی انگیزه‌ای برای استفاده از بخش خصوصی ندارند و باید یکی از شاخص‌های ارتقای مدیریتی را حضور بخش خصوصی قرار دهیم.

    وی تأکید کرد: باید در کشور یکی از امتیازات به مدیران را حضور بخش خصوصی قرار دهیم و در تمامی مصاحبه‌ها و پست‌های مدیریتی از این شیوه بهترین استفاده را ببریم.

    رضایی تأکید کرد: هم‌اکنون مدیران انگیزه و اراده‌ای برای حضور بخش خصوصی ندارند و تنها با در اختیار داشتن منابع مالی پروژه‌های خود را انجام می دهند و در صورتی که منابع مالی وجود نداشته باشد، پروژه‌ای را به اتمام نمی‌رسانند.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: مدیران باید با نوآوری و منابع مالی که در اختیار دارند، حضور بخش خصوصی را پررنگ‌تر کنند.

    وی با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند پروژه‌های عمرانی را به اتمام برساند، گفت: باید از فاینانس‌های خارجی و بخش‌های خصوصی در این حوزه استفاده کنیم و با تسهیل کردن قانون و شرایط موجود بتوانیم بهترین اقدامات را در این حوزه انجام دهیم

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو