عصر بازار

استاندار یزد:

رفع مشکل اشتغال و اقتصاد با جذب سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر است

عصر اعتبار- استاندار یزد حل مشکل اشتغال و بیکاری و رونق اقتصادی، فضای کسب و کار و تولید را اصلی ترین و ضروری‌ترین نیاز کشور و به تبع آن استان یزد دانست و گفت: حل این مشکلات با جذب سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر است .

رفع مشکل اشتغال و اقتصاد با جذب سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، «محمود زمانی قمی» در  نشست با نمایندگان تام‌الاختیار دستگاههای عضو مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با بیان این که جلسات و نشست باید بازده عملی و کاری داشته باشد، تصریح کرد: یزد که قطب نساجی کشور است و ظرفیت‌های اقتصادی و معدنی بالایی دارد، در حوزه سرمایه گذاری باید سرآمد همه استان‌ها باشد .

    وی اظهار کرد: رونق بخشیدن به حوزه اقتصاد، تولید و اشتغال هدف و انتظار ماست و دست‌اندرکاران امر  باید دغدغه جذب و جلب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را داشته باشند .

    نماینده عالی دولت در استان با بیان این که می‌توانیم از برنامه‌های کشورهای موفق استفاده کنیم، اعتمادسازی و جلب اعتماد سرمایه‌گذاران برای رسیدن به اهداف مورد نظر را خواستار شد و گفت: باید روند امور سرمایه‌گذاری و قوانین و مقررات را برای کارآفرینان تسهیل و طوری عمل کنیم که سرمایه‌گذاران تشویق و ترغیب شوند .

    وی با بیان این که اگر ساز و کار مناسب در این زمینه وجود نداشته باشد، نباید انتظار رونق اقتصادی داشته باشیم تصریح کرد: همه دستگاه‌های مرتبط باید با همدلی و هماهنگی، روند جذب سرمایه‌گذاری را  تسهیل کنند .

    رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان بر بهبود شرایط اقتصادی و سرمایه گذاری تاکید کرد و یادآور شد: عزم استان برای بهبود شرایط اقتصادی و سرمایه‌گذاری جدی است، امور را شخصاً رصد و نظارت می کنم و از مدیران  دستگاه‌های عضو مرکز خدمات سرمایه‌گذاری هم انتظار دارم با قوت و قدرت همراه باشند و کمک کنند .

    استاندار گفت: باید از انجام کارهایی که موجب سرخوردگی کارآفرینان می‌شود فاصله بگیریم و طوری عمل کنیم  که سرمایه‌گذار با اشتیاق به استان بیاید .

    وی در عین حال مدیران و مسئولان یزد را افرادی صادق و سخت‌کوش توصیف کرد و گفت: دغدغه فکری به جزء مدیریت اجرایی و توسعه و پیشرفت استان ندارم .

    «علی زینی وند» معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد هم در این نشست با بیان این که ساز و کار و ظرفیت‌های اقتصادی لازم برای جذب سرمایه‌گذاری در استان فراهم است و اقداماتی خوبی نیز در این زمینه انجام شده است، گفت: حوزه سرمایه‌گذاری نیازمند ساماندهی، اولویت‌بندی و هدف‌گذاری ظرفیت‌هاست که این کار را به زودی دنبال و مسیر حرکت را مشخص خواهیم کرد .

    وی گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری استان یزد، استراتژی‌ها تعریف و نیازسنجی و امکان‌سنجی انجام  شده است و دغدغه متولیان هم یکی است اما نیاز است تا به یک استراتژی واحد در این حوزه دست یابیم .

    وی ابراز امیدواری کرد: با  دیدگاه‌ها، توانمندی و ظرفیت‌های خوبی که در این بخش وجود دارد بتوانیم در آینده نه چندان دور، بخش اقتصاد و سرمایه‌گذاری استان را شکوفا و طوری عمل کنیم که نگاه کشور و دنیا به این حوزه در استان معطوف شود .

    «علی نمازی» مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم با قدردانی از حضور و توجه استاندار به سرمایه‌گذاری، گفت: رشد شاخص‌های اقتصادی، نقش بسزایی در رفع مشکل اشتغال و بیکاری و رونق اقتصادی دارد .

    وی با اشاره به اقدامات و زیرساخت‌های انجام شده بر جذب و رشد سرمایه‌گذاری، اعتبارسنجی متقاضیان سرمایه‌گذاری را از جمله این اقدامات برشمرد .

    وی با بیان این که عزم مقامات اجرایی استان برای رونق سرمایه‌گذاری جدی است و ما باید با  تمام توان در این حوزه فعالیت کنیم، گفت: باید هزینه‌های سرمایه‌گذاری را کاهش و و روند امور را تسهیل کنیم .

    وی از برگزاری نشست ویژه سرمایه‌گذاری با حضور استاندار و مدیران استان به منظور ترسیم نقشه راه سرمایه‌گذاری خبر داد و اضافه کرد: یزد از توانمندی و ظرفیت بالایی در این بخش برخوردار است با عزم جدی که در مدیریت ارشد اجرایی استان در دولت دوازدهم وجود دارد این ظرفیت‌ها شکوفا خواهد شد .

    نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد ادامه داد: شرکت‌های معتبر جهانی تمایل به سرمایه‌گذاری در یزد دارند و امیدواریم بتوانیم شرایط مناسب را برای حضور آنها در استان فراهم کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی