عصر بازار

سرقت ارز مجازی به ارزش ۴۰۰ هزار دلار توسط هکرها

عصر اعتبار- هکرها در حمله‌ای آنلاین که روز شنبه ۱۳ ژانویه ۲۰۱۸ انجام دادند موفق شدند ۴۰۰ هزار دلار از ارز مجازی استلار لومن را به سرقت ببرند.

سرقت ارز مجازی به ارزش ۴۰۰ هزار دلار توسط هکرها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از همشهری آنلاین، براساس گزارش BBC، این گروه از هکرها موفق شدند به سرور پشتیبان کیف پول مجازی بلک‌والت، کیف پولی مبتنی بر وب که ذخیره‌سازی پول مجازی لومن را به عهده دارد، دستبرد زده و 669920 لومن را به سرقت ببرند.

    استلار لومن هشتمین پول مجازی محبوب در جهان به شمار می‌رود. در زمان سرقت بلک‌والت تلاش کرد تا به کاربرانش نسبت به وقوع سرقت هشدار دهد. با این‌همه بسیاری از کاربران به ورود به وب‌سایت این کیف‌پول ادامه داده و سرمایه خود را از دست دادند.

    هکرها این مبلغ را به بیترکس، یک صرافی ارزهای مجازی انتقال دادند، تا آن را به ارز مجازی دیگری تبدیل کرده و ردپای خود را از بین ببرند. خالق بلک‌والت پس از حمله مجبور شد وب‌سایت و حساب میزبانی خود را غیرفعال سازد و اعلام کرد شدیدا از این موضوع متاسف است و تلاش خواهد کرد تا پول‌های از دست رفته را بازگرداند و از کاربران درخواست کرد پول‌های خود را به کیف پولی جدید انتقال دهند.

    استلار لومن شبکه پرداخت منبع بازی است که بر کاهش فقر در کشورهای درحال توسعه تمرکز دارد و ادعا دارد واحد پول مجازی‌اش،‌ لومن‌ها،‌که عملکرد آنها براساس فناوری بلاک‌چین است، داد و ستد‌های پولی را ارزانتر، سریعتر و قابل اعتماد‌تر می‌سازد. درحال حاضر ارزش استلار لومن‌های درگردش در جهان بیش از 11.6 میلیارد دلار است. این درحالی است که ارزش بیت‌کوین و اتریوم‌های در گردش در جهان بیش از 240.3 میلیارد دلار و 127.4 میلیارد دلار است.

    بیت‌کوین نیز در سال 2016 تجربه‌ای مشابه با استلار لومن داشت،‌ در آن سال شرکت صرافی پول مجازی بیت‌فینکس در هنگ‌کنگ اعلام کرد حمله سایبری منجر به سرقت تعدادی بیت‌کوین به ارزش 65 میلیون دلار شده‌است. در سال 2017 نیز هکرها در کره جنوبی صرافی بیتامب را تاراج کردند و میلیون‌ها دلار بیت‌کوین و اتریوم را به همراه اطلاعات 30 هزار نفر از کاربران این پول‌های مجازی را به سرقت بردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو