عصر بازار

رییس شرکت ملی‌نفتکش ایران :

کره‌جنوبی محموله نفت‌کش سانچی را بیمه کرده بود

عصر اعتبار- رییس شرکت ملی‌نفتکش ایران با بیان اینکه کشتی نفتکش سانچی بیمه شده بود، گفت: محموله این کشتی به صورت FOB توسط خریدار محموله یعنی کره جنوبی بیمه شده است و تمام مسائل بیمه‌ای برای محموله کره جنوبی پوشش می‌دهد.

کره‌جنوبی محموله نفت‌کش سانچی را بیمه کرده بود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، کیان ارثی در نشست خبری کمیته ویژه رسیدگی به حادثه نفت‌کش سانچی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عدم تمایل بانک‌های خارجی برای همکاری با ایران ممکن است هرگونه پرداخت خسارت مربوط به سانحه برخورد سانچی با کشتی باری چینی را پیچیده کند. چه تدابیری برای این مساله در نظر گرفته شده است؟، گفت: اولا که خسارت جبران ناپذیر است. خسارات معنوی این حادثه زیاد بود و نمی‌شود فرزندی که دیگر پدر ندارد و یا زوجی که با هم سوختند را جبران کرد.

    رییس شرکت ملی نفتکش بر لزوم پیگیری مسائل حقوقی این حادثه تاکید کرد و گفت: خوشبختانه کشتی نفتکش بیمه بود و محموله را که کشور کره‌جنوبی خریداری کرده بود، بیمه کرده است.

    وی ادامه داد: ما بعد از بحران چند کار را در اولویت قرار داریم که یکی از آنها احقاق حق و حقوق ما است. میزان تقصیر در حال مشخص شدن است. سازمان بنادر، شرکت ملی نفت کش، وزارت خارجه این کار را دنبال می‌کنند. با رمز گشایی از جعبه سیاه، این کار معنادارتر است. فکر نمی‌کنم قادر نباشیم تا احقاق حقوق کنیم.

    کیان‌ارثی اظهار کرد: کشتی کاملا غرق شد و باید تعیین تکلیف شود. چینی‌ها گفتند تکنولوژی ورود به کشتی بیش از بیست دقیقه را ندارند زیرا داخل آن پر از مواد سمی است.

    رییس شرکت ملی نفتکش به جزئیات پوشش بیمه نفتکش سانچی پرداخت و گفت: نفتکش بیمه بدنه بود که شرکت‌های بیمه خارجی 70 درصد و شرکت بیمه ملت و البرز 30درصد آن را بیمه کرده بودند. بیمه شخص ثالث که شامل آلودگی دریا و جان بود نیز با حداکثر سطح بیمه انجام شده است.

    وی گفت:‌ محموله این کشتی هم به صورت FOB توسط خریدار محموله یعنی کره جنوبی بیمه شده است و تمام مسائل بیمه‌ای برای محموله کره جنوبی پوشش می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو