عصر بازار

 دکتر روحانی در دیدار رئیس مجلس عراق:

توسعه روابط بانکی زمینه ساز گسترش روابط اقتصادی است

عصر اعتبار- رئیس جمهور ،گسترش مناسبات جمهوری اسلامی ایران با عراق را به عنوان کشوری بزرگ و تأثیرگذار در منطقه حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: تهران از روابط گسترده، صمیمی و راهبردی با بغداد استقبال می کند.

توسعه روابط بانکی زمینه ساز گسترش روابط اقتصادی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از پایگاه خبری دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه‌شنبه در دیدار سلیم عبدالله الجبوری رئیس مجلس عراق با بیان اینکه خوشبختانه در سال‌های اخیر روابط و همکاری‌های ایران و عراق در سایه اخوت و برادری رو به توسعه بوده است، گفت: باید با اهتمام بیشتر در راستای توسعه، تقویت و استحکام همه جانبه مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین تلاش کنیم.

    دکتر روحانی افزود: توسعه روابط بانکی در روند گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور حائز اهمیت است و بانک‌های مرکزی ایران و عراق باید همکاری‌ها و رایزنی‌ها در این راستا را ادامه دهند.

    رئیس جمهور پیروزی‌ها و موفقیت‌های دولت و ملت عراق در مبارزه با تروریسم و شکست توطئه دشمنان برای ایجاد تفرقه میان مردم این کشور را مهم ارزیابی کرد و اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان عراقی واحد و عدم تغییر در مرزهای جغرافیایی کشورهای منطقه است.

    دکتر روحانی با بیان اینکه دولت و ملت ایران همواره در کنار، دولت و ملت عراق بوده و خواهد بود، ادامه داد: امروز در عراق زمان تثبیت پیروزی‌ها و حرکت برای توسعه این کشور و دیگر کشورهای منطقه است و امیدواریم ملت عراق با حضور گسترده خود در انتخاباتی آزاد، موفقیت دیگری را در  مردم‌سالاری در این کشور رقم بزنند.

    رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه امروز جهان اسلام با مشکلات و مسایل فراوانی مواجه است، گفت: هیچ راهی جز همکاری و کمک به یکدیگر برای حل این مشکلات وجود ندارد و امیدواریم گفتگوها، همفکری‌ها و هماهنگی کشورهای اسلامی در سطوح مختلف ادامه داشته باشد.

    سلیم عبدالله الجبوری رئیس مجلس عراق نیز در این دیدار سخنان رئیس جمهور کشورمان در سیزدهمین نشست اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را در راستای حل مشکلات جهان اسلام مدبرانه و مثبت ارزیابی کرد و گفت: امروز جهان اسلام با مسایل بسیار دردناکی روبروست و راهی جز تعامل سازنده و همکاری میان کشورهای اسلامی برای حل مشکلات وجود ندارد.

    رئیس مجلس عراق نقش جمهوری اسلامی ایران در حل و فصل مسایل و مشکلات منطقه را سازنده و مثبت دانست و خاطر نشان کرد: اهتمام و نقش‌آفرینی ایران در راستای حل و فصل مسایل و مشکلات جهان اسلام، بسیار قابل تقدیر است.

    الجبوری با اشاره به پیروزی‌های دولت، ملت و ارتش عراق در مبارزه با تروریسم با حمایت ها و کمک‌های ایران، افزود: امروز عراق در آستانه مرحله جدیدی قرار دارد و ما خواستار ادامه کمک‌ها و حمایت های جمهوری اسلامی ایران در مسیر توسعه ثبات و سازندگی عراق، هستیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو