عصر بازار

در جلسه معارفه مطرح شد:

سه درخواست مدیرعامل جدید بانک مسکن از وزیر راه و شهرسازی

عصر اعتبار-مدیرعامل بانک مسکن ضمن تشریح سه درخواست بانک مسکن از وزیر راه و شهرسازی، گفت: عمده‌ترین مشکلی که در مورد مسکن مهر، با آن مواجهیم این است که تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکن مهر، فروش اقساطی شده و در حدود ۵۷۰ هزار واحد مسکن مهر معطل مانده است که همین مورد هم نقدینگی بانک را با مشکل مواجه کرده است که امیدواریم زودتر این مشکل با مساعدت وزارت راه و شهرسازی و وزارت اقتصاد حل شود.

سه درخواست مدیرعامل جدید بانک مسکن از وزیر راه و شهرسازی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ابوالقاسم رحیمی‌انارکی مدیرعامل جدید بانک‌مسکن امروز 26 دی‌ماه در مراسم معرفی خود که مقارن با هفتاد و نهمین سالروز تاسیس بانک‌مسکن بود به تشریح بخشی از برنامه‌های خود برای آینده بانک مسکن پرداخت.

    رحیمی‌انارکی گفت: آقای بت‌شکن از نظر دانش و همچنین مشاوره، بهترین یار و یاور بانک مسکن هستند و از ایشان درخواست دارم که در دوران مسئولیت بنده، بانک مسکن را از مشاوره‌های ارزشمند خود بهره‌مند کنند.

    مدیرعامل بانک‌مسکن در ادامه در بیان مهمترین اقداماتی که بانک مسکن در دستور کار آتی خود قرار داده است پرداخت و افزود: مهمترین اقدامی که در سال آتی خواهیم داشت این است که دستاوردها را ارتقا دهیم. بر همین اساس بر اساس رهنمودهای وزیر راه و شهرسازی تکلیفی که برای توسعه‌ای کردن بانک‌مسکن برعهده ما قرار دارد را پیگیری خواهیم کرد.

    رحیمی‌انارکی ادامه داد: بر اساس مصوبه مجمع عمومی بانک مسکن قرار است بانک فعالیت های توسعه ای خود را گسترش دهد که در این راستا، گام برمی داریم.

    وی گفت: به منظور توسعه‌ای کردن بانک‌مسکن باید بسترها و زیربناهایی فراهم شود و به همین دلیل نیز کار دشواری پیش‌رو داریم که کمک اعضای هیات‌مدیره را می‌طلبد و همکاری و همفکری می‌تواند شرایط و بسترها را برای توسعه‌ای شدن بانک‌مسکن و افزایش سرمایه بانک فراهم کند.

    مدیرعامل بانک مسکن تصریح کرد: علاوه بر فعالیت و تعهدی که در حوزه توسعه‌ای شدن بانک مسکن در دستورکار داریم فعالیت در حوزه بازآفرینی شهری که شامل بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری است نیز از جمله برنامه‌های مهمی است که در دستورکار قرار داده ایم.

    رحیمی‌انارکی گفت: به منظور ابزارسازی و نهادسازی مناسب در حوزه بازآفرینی شهری نیازمند این هستم تا منابع بلندمدت و درعین حال ارزان قیمتی داشته باشیم که افزایش سرمایه بانک را می طلبد. امیدواریم با خطوط اعتباری مهمی که در اختیار بانک مسکن قرار می گیرد توان نقدی بانک افزایش یابد و اینکار با حمایت های دولت میسر است.

    وی از دیگر برنامه‌های بانک‌مسکن را تقویت ارتباط با شهرداری و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران عنوان کرد.

    مدیرعامل بانک‌مسکن همچنین تاکید کرد: در حال حاضر، عمده‌ترین مشکلی که در مورد مسکن مهر، بانک با آن مواجه است این است که تاکنون یک میلیون و 800 هزار واحد مسکن مهر، فروش اقساطی شده است و در حدود 570 هزار واحد مسکن مهر معطل مانده است که همین مورد هم نقدینگی بانک را با مشکل مواجه کرده است که امیدواریم زودتر این مشکل با مساعدت وزارت راه و شهرسازی و وزارت اقتصاد حل شود.

    رحیمی انارکی تعیین تکلیف مطالبات ارزش و مطالبات عادی بانک را از دیگر برنامه‌های پیش‌روی بانک مسکن برشمرد و گفت: باید بهینه‌سازی در شعب بانک انجام شود که اینکار با کاهش تعداد شعب که از پیشنهادات وزیر محترم راه و شهرسازی بود در دستور کار قرار خواهد گرفت.

    مدیرعامل بانک مسکن توجه به شایستگی بانوان و همچنین استفاده از نیروهای اقلیت را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: به منظور نظارت و کنترل‌های داخلی در مساله پولشویی و تقویت آن نیازمند بانکداری متمرکز یا Core Banking هستیم.

    وی درخواست‌های خود را از وزارت راه و شهرسازی در سه محور برشمرد و گفت: کمک و تعیین تکلیف 570 هزار واحد مسکن باقی مانده مهر و کمک برای زنده کردن نقدینگی آنها، کمک به افزایش سرمایه بانک از  طریق اختصاص اموال مازاد وزارتخانه و تاکید بر این قول که تمامی نقدینگی در حوزه توسعه ای مصرف شود. همچنین، در ارتباط با ETC تاکنون حدود 30 میلیاردتومان از سوی بانک هزینه شده و 500 هزار نفر تگ دریافت کرده اند که امیدواریم وزیر محترم راه و شهرسازی مساعدت کنند و دستورات لازم را برای جلوگیری از خسران بانک مسکن صادر کنند.

    رحیمی انارکی همچنین درخواست‌های خود از وزیر اقتصاد را نیز 3 محور عنوان کرد و افزود: افزایش سرمایه بانک به 50 هزار میلیارد، کمک به بانک در خصوص اختلاف مالیاتی سال 93 که کماکان تعیین تکلیف نشده است و در نهایی کک به بانک در خصوص اختصاص یارانه مسکن مهر مربوط به عملکرد سال 95 درخواست ما از وزیر محترم اقتصاد است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی