عصر بازار

معاون بازاریابی و شبکه فروش بیمه آسیا:

اجرای طرح استعداد یابی در بیمه آسیا

عصر اعتبار- طرح استعداد یابی به عنوان یکی از زیر سیستم های مدیریت استعداد، با طراحی ۳۸ شاخص در ۴ بعد اصلی در استان های سراسر کشور اجرا شد.

اجرای طرح استعداد یابی در بیمه آسیا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، حسین حسینی معاون بازاریابی و شبکه فروش بیمه آسیا با اشاره به اتمام طرح استعداد یابی و ارزیابی استعداد های سازمانی شرکت در کلیه استان ها ی کشور،گفت : پس از فاز مطالعاتی طرح شامل رجوع به منابع روزآمد در حوزه مدیریت استعداد ها (Talent Management) و تشکیل گروه های کانونی با کارشناسان منابع انسانی، 38 شاخص در چهار بعد استخراج شد و کارکنان چند استان توسط مقیاس استخراج شده، مورد ارزیابی قرار گرفتند.
    وی افزود: پس از دریافت بازخوردها، انجام تعدیلات لازم و بررسی پیرامون روایی و پایایی مقیاس، کلیه کارکنان استانهای کشور مورد ارزیابی قرار گرفتند.
    معاون بازاریابی و شبکه فروش بیمه آسیا مزیت های و برتری های این طرح نسبت به طرح های مشابه را اتخاذ همزمان رویکرد عام و خاص به بحث استعداد های سازمانی، ارزیابی کارکنان توسط افراد متعدد، استفاده همزمان از شاخص های کمی و کیفی، استفاده از 38 شاخص در چهار محور جهت سنجش توانایی های ذهنی، شناختی، شخصیتی، رفتاری و عملکردی کارکنان، ضریب دهی به نمرات با توجه به جایگاه افراد ارزیابی کننده و کاربردی بودن طرح عنوان کرد. حسین حسینی برون داد این طرح را شامل ایجاد یک مخزن استعداد سازمانی و بانک اطلاعاتی صحیح و دقیق در خصوص کارکنان دانست که در بسیاری از تصمیم گیری های مدیریتی در خصوص منابع انسانی از قبیل تخصیص بهینه منابع انسانی، ایجاد تناسب بین شغل و شاغل، ارتقاء شغلی، برنامه های آموزشی ، توانمند سازی و جبران خدمت کارکنان قابل استفاده است
    وی بیان داشت:ضمن اینکه با استفاده از ترکیب های مختلف ابعاد مقیاس در مورد هر کارمند در سطح خرد و به طور جمعی در یک شعبه، استان یا کل کشور، تحلیل های مدیریتی متنوعی در خصوص عارضه یابی مسائل منابع انسانی و عملکردی به دست می آید.
    معاون بازاریابی و شبکه فروش بیمه آسیادر پایان اظهار داشت: به طور خلاصه این طرح استعداد یابی، استعداد های گمنام را شناسایی می کند، رتبه بندی صحیحی از کارکنان در ابعاد مختلف ارائه می دهد و به عنوان یک سیستم خبره تصمیم گیری مدیران عملیاتی و ستادی به کار می آید. در واقع این طرح را می توان مقدمه ای  برای استعداد داری و استعداد پروری در شرکت دانست که در صورت یکپارچه شدن با تصمیم گیری های مدیریتی، کارکرد های انگیزشی و عملکردی قابل توجهی برای شرکت به ارمغان خواهد آورد.
    لازم به ذکر است خلاصه ای از این طرح در قالب یک تجربه مدیریتی، توسط پانزدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت برای ارائه شفاهی مورد پذیرش قرار گرفت و در مجموعه مقالات کنفرانس چاپ شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو