عصر بازار

طرح پیوند مهر بانک قرض الحسنه مهرایران، میانبری برای تشکیل خانواده

عصر اعتبار- بانک قرض الحسنه مهر ایران با قصد خیر و با نیت تأمین نقدینگی و رفع نیازهای ضروری اشخاص حقیقی و حمایت از نیازمندان و پرداخت تسهیلات به اشخاص حقوقی که در امور خیریه فعالیت دارند ایجاد و یکی از نهادهای پولی و مالی کشور است که در راستای حرکت به سوی عملیات بانکداری اسلامی تشکیل شده است.

طرح پیوند مهر بانک قرض الحسنه مهرایران، میانبری برای تشکیل خانواده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، بهبود شاخص های عملکردی مالی کشور در زمینه عقد قرض الحسنه؛ فرهنگ سازی سنت پسندیده قرض الحسنه؛ استفاده از فن آوری اطلاعات و پیاده سازی بانکداری الکترونیکی؛ استقرار سیستم مدیریت دانش و تبدیل بانک به یک سازمان پیشرو؛ مدیریت بهینه منابع انسانی و تنوع در ارائه خدمات بانکی از جمله اهداف تشکیل بانک قرض الحسنه مهر ایران است.
    به تازگی بانک قرض الحسنه مهر ایران، در راستای وظیفه تخصصی و رویکرد اجتماعی خود و به طور ویژه برای تسهیل ازدواج جوانان، طرحی با نام پیوند مهر را ارائه داده است. در واقع طرح پیوند مهر ایران در راستای ترویج سنت حسنه ازدواج در جامعه، تشویق مردم به پس‌انداز با هدف ترغیب و تشویق جوانان به امر ازدواج، پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی، حمایت از اقشار کم درآمد و همچنین به‌کارگیری پس‌اندازهای مردمی در قالب صندوق‌های پس‌انداز ازدواج به منظور ارائه تسهیلات به زوج‌های جوان ارائه می ‌شود. با توجه به این که ازدواج و تشکیل خانواده ، نقش مهمی در تزکیه و بقای جامعه دارد و تلاش در جهت استحکام آن، زمینه را برای سلامت اخلاقی و سعادت عمومی جامعه فراهم می سازد، بانک قرض الحسنه مهر ایران علاوه بر پرداخت تسهیلات یکصد میلیون ریالی ازدواج، طرح پیوند مهر ایران را در شعب سراسر کشور به اجرا در آورده است.
    این طرح بر اساس الگوی هم افزایی منابع مالی مشتریان و بانک و به خدمت گرفتن مجموع آنها در امر تسهیلات ازدواج طراحی شده است و هیچ ارتباط و شباهتی با تسهیلات ازدواج که توسط شبکه بانکی پرداخت می شود، ندارد و نباید با آن مقایسه شود. در واقع این طرح مخصوص افرادی طراحی شده که می توانند بخشی از درآمد خود را طی چند سال در بانک قرض الحسنه مهر، پس انداز کنند و سپس از مجموع اندوخته خود و تسهیلاتی که بانک در اختیار ایشان قرار می دهد برای کمک هزینه امر مقدس ازدواج و شروع زندگی مشترک، استفاده کنند. طرح «پیوند مهر ایران » در غالب طرح یکم و دوم، نه تنها شامل جوانان در سن ازدواج می شود بلکه تسهیلات ویژه ای را برای آینده فرزندان این سرزمین در نظر گرفته است.

    طرح یکم پیوند مهر ایران
    در ایــن طرح متقاضیـان می‌توانند از تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف 400 میلیون ریال با کارمزد 4 در صد بهره‌مند گردند. جامعه هدف این طرح افرادی هستند که در سن ازدواج بوده و یا قصد ازدواج در آینده ای نزدیــک را دارند. ایــن افـــراد می توانند با افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز- طرح یکم پیوند مهر ایران از تسهیلات قرض الحسنه کمک هزینه ازدواج تا سقف 400 میلیــــون ریـال برخوردار شوند. پرداخت تسهیلات در این طرح براساس میانگین موجودی حساب بوده و متقاضیان می توانند از محل رسوب موجودی حساب و یا واریز مستمر ماهیانه از مزایای آن بهره مند گردند. مدت زمان لازم جهت تکمیل موجودی برای دریافت تسهیلات حداقل 1 سال و حداکثر 3 سال است و دوره باز پرداخت آن 3 ساله (36 ماه) می باشد. مبلغ ارائه شده نیز معادل 126% میانگین سالیانه موجودی حساب می باشد.

    طرح دوم پیوند مهر ایران
    در این طرح تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف 800 میلیون ریال با کارمزد 4 در صد ارائه می شود. جامعه هدف این طرح افرادی هستند که فعلاً در سن ازدواج نیستند ولی بواسطه آینده نگری خود و یا والدینشان به تأمین آتیه خود می اندیشند. مدت زمان لازم جهت تکمیل موجودی برای استفاده از این تسهیلات حداقل 5 سال و حداکثر 10 سال است و دوره باز پرداخت تسهیلات 5 ساله (60 ماه) می باشد. از سوی دیگر پرداخت تسهیلات معادل 130% میانگین سالیانه موجودی حساب هر فرد است.
    بر اساس مدل فعلی طرح پیوند مهر اگر یک خانواده بتواند در سال اول، ماهیانه 45هزار تومان برای ازدواج فرزندش پس¬انداز کند و سپس در هر سال این مبلغِ ماهانه را 20 درصد افزایش دهد یعنی سال دوم ماهیانه 54 هزار تومان و سال سوم ماهیانه 65 هزار تومان و به همین ترتیب برنامه پس ¬انداز ماهیانه را با رشد 20 درصدی تا 10 سال ادامه دهد در پایان 10 سال اندوخته¬ ای در حدود 14 میلیون تومان خواهد داشت. اگر خانواده مزبور این پس¬انداز را در قالب طرح دوم پیوند مهر انجام بدهد، هرچند بابت این پس ¬انداز قرض ¬الحسنه سودی دریافت نمی¬ کند ولی در انتهای سال دهم با توجه به این برنامه پس¬ انداز، 65 میلیون تومان تسهیلات قرض ¬الحسنه با نرخ کارمزد 4 درصد دریافت خواهد کرد که قدرت خرید و حجم منابع مالی در اختیار خانواده برای ازدواج همان فرزند که اکنون 20 ساله است را به شدت افزایش می¬ دهد.
    ذکر این نکته ضروری است که تسهیلات پرداختی در قالب طرح پیوند مهر ایران هیچگونه منافاتی با تسهیلات ازدواج پرداختی در ســایر بانک ها ندارد و متقاضیــــــان می توانند از این تسهیلات به صورت همزمان استفاده نمایند. امید آن می رود که اجرای طرح پیوند از سوی بانک قرض الحسنه مهرایران، میانبری باشد برای جوانان در سن ازدواجی که شرایط مالی تشکیل خانواده را ندارند.

    زینت نوفر، روزنامه تفاهم

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی