عصر بازار

وزیر اقتصاد:

سال گذشته بخش زیادی از بودجه عمرانی از اوراق تامین شد

عصر اعتبار- وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه در سال ۹۶ بخش زیادی از بودجه عمرانی که در زمینه سرمایه گذاری عمرانی تاثیرگذار بوده از محل اوراق تامین شده است، افزود: حتی بازپرداخت بدهی‌های ما به پیمانکاران طرح‌های عمرانی از محل همین اوراق انجام شده است.

سال گذشته بخش زیادی از بودجه عمرانی از اوراق تامین شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایران آنلاین، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: کمیته‌ای ایجاد شده که روی چاپ، نرخ و زمانبندی توزیع و بازپرداخت اوراق مشارکت نظارت می‌کند.

    مسعود کرباسیان با اشاره به سقف انتشار اوراق مشارکت در سال 97، گفت: کمیته‌ای ایجاد شده که روی چاپ، نرخ و زمان بندی توزیع و بازپرداخت اوراق مشارکت نظارت دارد و یک ناظر از مجلس بر روی آن نظارت می‌کند، لذا انتشار اوراق قاعده ای منسجم دارد و دقیقا مشخص است که باید در چه زمان‌هایی چاپ شود و به چه مصارفی برسد، البته عمدتا نیز به مصارف عمرانی رسیده است.

    اوراق ابتدای سال چاپ می‌شود

    وی با اشاره به اینکه اوراقی پیش‌بینی شده که ابتدای سال که منابع تامین نمی‌شود بتوان اوراق چاپ کرد و پایان سال بازپرداخت آن را انجام داد و به سال های بعد موکول نمی‌شود، ادامه داد: زمان بندی بازپرداخت سال های بعد نیز پیش بینی شده که فشاری به اقتصاد کشور وارد نشود، چرا که اوراقی که چاپ می شود سال بعد از محل فروش اوراق دوباره بازپرداخت می شود، یعنی مهم چاپ اوراق نیست بلکه مانده ای است که به سال ها بعد منتقل می شود که این مانده زیاد نیست.

    آیا اوراق ارزی خارجی چاپ کنیم بهتر است؟

    وزیر امور اقتصادی و دارایی، با تاکید بر اینکه اوراق داخلی باید با بدهی های دولت و اوراقی که کشورهای دیگر چاپ می کنند مقایسه شود، تصریح کرد: آیا اوراق ارزی خارجی چاپ کنیم بهتر است؟ باید گفت که به هر حال فاینانس خط اعتباری بوده و فروش دارایی‌ها نیز به همین صورت بدهی است و فرقی ندارد، اما اوراق کنترل شده است و زمانی که سرمایه گذاری می شود از محل تولید بازپرداخت میشود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو