عصر بازار

۴ عاملی که رشد قیمت طلا در سال ۲۰۱۸ را رقم می زنند

عصر اعتبار- شورای جهانی طلا در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که ۴ عامل مهم و تاثیرگذار موجب افزایش قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۱۸ خواهد شد.

۴ عاملی که رشد قیمت طلا در سال ۲۰۱۸ را رقم می زنند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصاد آنلاین، شورای جهانی طلا اعلام کرد: بازار طلا پس از پشت سر گذاشتن سال موفق 2017 میلادی، در سال 2018 میلادی نیز با ادامه روند صعودی قیمت این فلز گرانبها روبرو خواهد شد.

    بر اساس این گزارش، شورای جهانی طلا افزود: افزایش نوسانات بازار، تمایل بیشتر سرمایه گذاران به دارایی های کم ریسک، رشد طبقه متوسط درآمدی در اقتصاد جهانی و رشد شفافیت بازار عوامل مهمی خواهند بود که موجب افزایش قیمت طلا در سال جاری خواهد شد.

    قیمت طلا در سال 2017 میلادی با رشد 13 درصدی روبرو شد و به بالاتر از 1300 دلار رسید. به اعتقاد تحلیلگران شورای جهانی طلا، تقاضای فیزیکی برای طلا در سال 2018 میلادی با رشد فزاینده ای روبرو می شود  و این مساله عامل مهمی برای رشد قیمت این فلزز زرد خواهد بود.

    یکی از عوامل مهمی که می تواند فشار زیادی بر قیمت طلا در سال 2018 وارد کند، گمانه زنی های مربوط به افزایش 3 باره نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا خواهد بود. فدرال رزرو همچنین قصد دارد تراز مالی خود را نیز کاهش دهد.

    تحلیلگران شورای جهانی طلا اعلام کردند که نرخ بهره واقعی عامل اصلی و تعیین کننده برای قیمت طلا خواهد بود.

    بانک های مرکزی بزرگ جهان طی سال های اخیر میلیاردها دلار یورو و ین به سیستم پولی تزریق کرده اند و نرخ بهره را نزدیک به صفر نگه داشته اند. این مساله طبیعی است که بانک های مرکزی جهان طی ماه های آینده در سیاست های پولی خود تحدید نظر کنند.

    نوسانات شدید در بازارهای مالی بین المللی می تواند عامل مثبتی برای قیمت طلا باشد. ادامه روند صعودی قیمت طلا در ماه های اخیر در شرایطی است که فدرال رزرو آمریکا در سال 2017 میلادی 3 بار نرخ بهره را افزایش داده است.

    تجزیه و تحلیل های اقتصادی نشان می دهد زمانی که نرخ بهره واقعی آمریکا بین صفر تا 4 درصد بوده، عملکرد قیمت طلا کاملا مثبت بوده است.

    بهبود اوضاع اقتصادی جهان نیز می تواند عامل مثبتی برای افزایش تقاضای فیزیکی طلا باشد. رشد تقاضای مصرف کننده می تواند عامل مثبتی برای طلا باشد.

    بسیاری از تحلیلگران اقتصادی نسبت به اصلاح شاخص سهام طی ماه های آینده هشدار می دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو