عصر بازار

سفیر چین خبر داد:

رشد ۲۰.۵ درصدی ارزش تجارت ایران و چین در ۱۱ ماهه ۲۰۱۷

عصر اعتبار- سفیر جمهوری خلق چین در تهران ارزش تجاری ایران و چین در ۱۱ ماهه سال ۲۰۱۷ میلادی را ۳۳ میلیارد و ۶۶۰ میلیون دلار اعلام کرد که در همسنجی با پارسال ۲۰.۵ درصد افزایش داشته است.

رشد ۲۰.۵ درصدی ارزش تجارت ایران و چین در ۱۱ ماهه ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «پانگ سن» صبح پنجشنبه در نخستین همایش بین المللی چشم انداز توسعه روابط ایران و چین با محور گردشگری و تجارت افزود: همکاری های 2کشور در چارچوب طرح «یک جاده- یک کمربند» در بخش های حمل و نقل، نفت، گاز، پتروشیمی، متالوژی، ساخت و ساز و زیربنایی در حال توسعه است.

    به گفته این دیپلمات ارشد چینی، تعاملات انسانی 2 کشور نیز در حال توسعه و گسترش است؛ به عنوان نمونه در سال 2017 میلادی سفارت چین برای 112 هزار ایرانی روادید صادر کرد که در مقایسه با سال پیش از آن 8.8 درصد افزایش داشته است.

    ** روابط گردشگری ایران و چین
    به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، صبح امروز (پنجشنبه) نخستین همایش بین المللی «چشم انداز توسعه روابط ایران و چین با محور گردشگری و تجارت» با حضور سفیر چین در تهران و مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران در هتل لاله آغاز شد.
    جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین به عنوان کشورهای موثر با سابقه تاریخی و تمدنی در 2 سوی آسیا، همواره دارای مناسبات معین و مثبت فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دوجانبه بوده اند.
    چین با جمعیت یک میلیارد و 300 میلیون نفری دومین اقتصاد بزرگ جهان و یکی از بزرگ ترین کشورهای مولد گردشگری جهان است و از این نظر در زمره بازارهای هدف اولویت دار بسیاری از کشورها قرار دارد.
    امروز چین در صدر کانون های تاثیرگذار در بخش گردشگری قرار دارد.
    بر اساس گزارش موسسه تحقیقات تور چین، در نیمه نخست سال 2016 حدود 64 میلیون چینی به خارج سفر کردند.
    بر اساس پیش بینی بانک آمریکا تا سال 2019 حجم گردشگری خروجی چین به 173 میلیون نفر می رسد که 173 میلیارد دلار نیز هزینه می کنند.
    بر همین اساس نفوذ به بازار پر رونق گردشگری چین و جذب و ترغیب گردشگران چینی برای سفر به ایران می تواند جزو برنامه های مهم و راهبردی بازاریابی گردشگری قلمداد شود.
    همایش بین المللی چشم انداز توسعه روابط ایران و چین با محور گردشگری و تجارت در نظر دارد به طور منسجم و تخصصی به بررسی این امر پرداخته و با ارائه راهکارهای اثربخش به سازمان های دولتی و فعالان بخش خصوصی، دیدگاهی صحیح و واقع گرایانه از فرصت های پیش رو در ایران بدهد.
    پیشینه، ظرفیت های توسعه و چشم انداز روابط گردشگری ایران و چین، ضرورت تمرکز بر شناخت بازار گردشگری چین، نقش 2 کشور در توسعه گردشگری جاده ابریشم، جایگاه اتاق های بازرگانی و تشکل های تجاری و صنعتی و فرصت های تجاری خرد و کلان بخش های خصوصی در توسعه مناسبات در زمینه گردشگری و نقش تفاهمنامه های خواهرخواندگی در توسعه روابط بین شهری محورهای اصلی این همایش را تشکیل می دهند.
    همچنین، توسعه همکاری های استانی میان ایران و چین، زمینه سازی برای جذب سرمایه های خارجی در بخش گردشگری، تبیین نقش زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی در توسعه این صنعت، بررسی نقش شناخت روحیات، الگوهای رفتاری و علایق و سلایق گردشگران چینی، تبیین شیوه صحیح ارتباط بهتر و خدمات موثرتر در خدمات دهی به گردشگران چینی، روش های بهبود و اصلاح نظام مالی تا به ثمر رسیدن یک نظام کارا، مطمئن و باثبات، بررسی نقش زبان چینی و زبان فارسی برای ایجاد بستر مناسب برای جذب گردشگر و ارایه خدمات بهتر به مسافران چینی، دستیابی به راهکارهای عملی و علمی مبتنی بر رفت و آمد بازرگانان و تقویت گردشگری تخصصی و استفاده از تجربیات بازرگانان موفق ایرانی و چینی اهداف اصلی این همایش است.
    این همایش با مشارکت سفارت چین در ایران و انجمن دوستی ایران و چین و همکاری موسسه فرهنگی- هنری «نام آوران افق فرداد» برگزار می شود.
    برپایی نمایشگاه تخصصی گردشگری و تجارت در پی فراخوان مقاله نویسی و عکاسی و همچنین نمایشگاه عکس های برتر، سایر بخش های جانبی این همایش را تشکیل می دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی