عصر بازار

افزایش بودجه شورای عالی استان‌ها در سال ۹۷

عصر اعتبار- رئیس شورای عالی استان‌ها از تشکیل دیوان محاسبات محلی در این مجموعه خبر داد و گفت: بودجه‌ای که برای سال آینده برای شورای عالی استان‌ها پیش‌بینی شده است ۳۰ میلیارد تومان است که این موضوع در حال حاضر در کمیسیون تلفیق مجلس در دست بررسی است.

افزایش بودجه شورای عالی استان‌ها در سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، مرتضی الویری در دومین اجلاس شورای عالی استان‌ها با اشاره به رویکرد جدید این دوره از شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: اولویت‌هایی پیش روی شورای عالی استان‌ها قرار دارد که از آن جمله می‌توان به مهم‌ترین موضوع و چشم‌انداز سند قانون اساسی اشاره کرد.

    وی تصریح کرد: در قانون اساسی در 19 بند به مساله شوراها اشاره شده است که این نشان از جایگاه بالای این نهاد محسوب می‌شود. متاسفانه شوراها نتوانستند آن جایگاهی را که در قانون اساسی به آن تاکید شده را داشته باشند و باید تلاش شود این نهاد به جایگاه واقعی خود در 4 سال آینده برسد.

    الویری تصریح کرد: یکی از چشم‌اندازهای این دوره از شورای عالی استان‌ها ارتباط با قوای سه‌گانه خواهد بود. شورای عالی استان‌ها نهادی پویا و توانمند محسوب می‌شود و باید ارتباط تنگاتنگی را با شوراهای سراسر کشور داشته باشد.

    رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: برای پیاده‌کردن اصل 101 قانون اساسی باید تبعیض‌ها در سراسر کشور مرتفع شود و در این زمینه ما گام‌هایی برخواهیم داشت.

    به گفته الویری بازنگری در قوانین فرادستی، لایحه مدیریت یکپارچه شهری، منابع درآمد شهرداری‌ها، توسعه فناوری‌های نوین ارتباطی با نمایندگان شوراها در سراسر کشور، تعریف امور محلی و تفکیک آن از امور ملی از برنامه‌های دیگر این دوره از شورای عالی استان‌ها است.

    وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های اصلی در این دوره پیگیری تشکیل دیوان محاسبات محلی در شورای عالی استان‌ها خواهد بود که این موضوع در شوراها مغفول مانده است و باید این مجموعه در شورای عالی استان‌ها ایجاد شود تا گرفتار سیستم بروکراسی و تخلفات و فساد در حوزه مدیریت شهری نشویم.

    رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: احصای سازوکار ارتباطی با مجلس، دولت و قوه قضائیه یکی دیگر از سیاست‌های این دوره از شورای عالی استان‌ها خواهد بود.

    الویری افزود:‌موضوع بعدی که در این دوره از شورای عالی استان‌ها به طور جدی به آن پرداخته خواهد شد آموزش کاربردی برای اعضای شوراها در سطح کشور خواهد بود ضمن اینکه ما به دنبال ایجاد مرکز پژوهش‌های شورای عالی استان‌ها خواهد بود.

    وی به افزایش تعداد کمیسیون‌های شورای عالی استان‌ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 5 کمیسیون در شورای عالی استان‌ها فعالیت دارند و بنا داریم با طرح دوفوریتی این تعداد را به 10 کمیسیون افزایش دهیم.

    رئیس شورای عالی استان‌ها همچنین به بودجه شورای عالی استان‌ها اشاره کرد و گفت:‌در سال جاری این بودجه 20 میلیارد تومان از سوی دولت پیش‌بینی شده است که در سال آینده این رقم به 30 میلیارد تومان افزایش یافته است.

    الویری گفت: در حال حاضر افزایش بودجه شورای عالی استان‌ها در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در دست بررسی و پیگیری است که امیدواریم با حمایت نمایندگان مجلس این بودجه به تصویب برسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو