عصر بازار

رای مثبت مجلس عوام انگلیس به برگزیت

عصر اعتبار- مجلس عوام انگلیس روز چهارشنبه (دیروز) به وقت محلی، بعد از چند روز بحث و گفت‌وگو به لایحه دولت انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) رأی مثبت داد.

رای مثبت مجلس عوام انگلیس به برگزیت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، شبکه آمریکایی «سی ان ان» در این خصوص گزارش کرد، این لایحه که هدف آن یکی کردن قانون اتحادیه اروپا با قانون بریتانیا برای تضمین انتقال آرام بر حسب خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می‌باشد، با 324 رأی موافق در مقابل 295 رأی مخالف در مجلس عوام انگلیس به تصویب درآمد.

    طبق این لایحه، انگلیس قصد دارد در ساعت 23:00 به وقت گرینویچ 29 مارس 2019 اتحادیه اروپا را ترک کند.

    سی ان ان گزارش کرد که هم‌اکنون توجهات به سوی مجلس اعیان جلب شده است که قرار است بررسی موشکافانه و دقیقی از این لایحه داشته باشند و اکثر اعضای این مجلس حامی باقی ماندن در اتحادیه اروپا هستند.

    دولت انگلیس با جدالی برای پیشبرد این لایحه در مجلس عوام انگلیس روبرو بوده است و شماری اصلاحات نیز پیشنهاد شده است.

    از آن زمان، اتحادیه اروپا و بریتانیا توافق کردند که به سوی مرحله دوم از مذاکرات برگزیت حرکت کنند و دور بعدی مذاکرات بر توافق انتقال متمرکز باشد و بعد از آن به روابط آتی تجاری و امنیتی بین دو طرف بپردازند.

    اوایل روز چهارشنبه، «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا گفت که از کمک به بریتانیا برای پیوستن مجدد به اتحادیه اروپا در آینده بعد از برگزیت خرسند می‌شود.

    وی برگزیت را یک وضعیت باخت-باخت برای بریتانیا و اتحادیه اروپا توصیف کرد و برچسب «فاجعه» را برای آن استفاده کرد.

    یونکر در پارلمان اروپا در «استراسبورگ» فرانسه گفت: «مردم بریتانیا، دولت بریتانیا ممکن است تمایل به یافتن یک راه متفاوتی خارج از وضعیت برگزیت داشته باشند و ما خیلی تمایل داریم که با آنها روبرو شویم».

    رئیس کمیسیون اروپا ادامه داد: «ما به دنبال بیرون کردن بریتانیا نیستیم. تمایل داریم که بریتانیا (در اتحادیه اروپا) باقی بماند و اگر آنها هم تمایل داشته باشند، باید به آنها اجازه چنین کاری را بدهیم».

    اظهارات یونکر، یک روز بعد از آن مطرح شد که «دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا گفت که اگر انگلیس نظرش را درباره خروج از اتحادیه اروپا تغییر بدهد، از باقی ماندن این کشور در اتحادیه اروپا استقبال می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو