عصر بازار

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان:

دلارهای نفتی صرف هزینه واردات نشود

عصر اعتبار- نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: دلارهای نفتی سرمایه کشور است و نباید با آن واردات انجام شود.

دلارهای نفتی صرف هزینه واردات نشود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مصطفی رناسی شامگاه (چهارشنبه) در سمینار چالش های اقتصاد ایران در مسیر توسعه پایدار که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: قسمت عمده و محور فعالیت‌های اتاق بازرگانی اصفهان معطوف به آموزش شده است که این موضوع در دیگر نقاط دنیا نیز مشاهده می شود.

    وی افزود: بر اساس آمار از سال 70 تا 95 قیمت کالاهای وارداتی 40 برابر، تورم 83 درصد، افزایش قیمت کالاهای تولید داخل 81 برابر، مزد کارگر 160 برابر و قیمت ارز 26 برابر شده است.

    نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: مسیر کشور به سمت واردات صنعت بوده و تولید داخل با مشکل مواجه شده که در نهایت باعث تخریب شهرک های صنعتی شده است.

    رناسی با بیان اینکه دلارهای نفتی سرمایه کشور است و نباید با آن واردات انجام شود، گفت: این سرمایه باید صرف تامین زیرساخت ها و تولیدات داخلی شود و این موضوع با مدیریت دولت امکان پذیر است، اما متاسفانه دولت با دلارهای نفتی درصدد جلوگیری از افزایش تورم است و باعث ورود کالاهای وارداتی شده است.

    وی با بیان اینکه با وجود افکار عمومی، قیمت کارگر در کشورمان ارزان نیست، خاطرنشان کرد: قیمت یک کارگر در خارج از کشور 180 دلار است، اما در داخل کشور قیمت به 300 دلار می رسد. برای هر کارگر 75 دلار به تامین اجتماعی پرداخت می‌شود که در هیچ کجای دنیا به این صورت نیست.

    نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان اضافه کرد: هر دولت بنا بر سیاست های خود، تصمیماتی را اتخاذ می‌کند و مسیری را می رود، بنابراین کشور نمی تواند به سمت توسعه پایدار حرکت کند.

    رناسی به بحث افزایش قیمت بنزین اشاره و اظهار کرد: دولت به دلیل اینکه منابع مالی ندارد، برای تامین بودجه خود نیاز دارد تا قیمت برخی از کالاها مانند قیمت بنزین را افزایش دهد. در صورتی که این کار را انجام ندهد مجبور است پول چاپ کند که این موضوع نیز باعث تورم خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو