عصر بازار

یک مقام مسئول صندوق تأمین اجتماعی:

پرداخت ۲ برابر یارانه ماهانه به مستمری‌های تأمین اجتماعی

عصر اعتبار- مدیرکل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان تأمین اجتماعی در کارگاه آموزشی اتاق‌های تعاونی‌های کشور از پرداخت ماهانه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان مستمری توسط صندوق تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: مجموع درآمدهای صندوق به حدی است که طبق آمارها به مرز هشدار نزدیک شد.

پرداخت ۲ برابر یارانه ماهانه به مستمری‌های تأمین اجتماعی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، دومین کارگاه آموزشی اتاق‌های تعاون، اتحادیه‌های تعاونی و شرکت‌های تعاونی کشور صبح امروز با حضور معینی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان تأمین اجتماعی، علی مطیع‌جهانی معاونت پشتیبانی و برنامه‌ریزی اتاق تعاون ایران،علی مصطفایی مدیر اطلاعات و آمار اتاق تعاون ایران و اسدی رئیس گروه پیمانکاران اداره کل وصول حق بیمه، آغاز شد.

    بر اساس این گزارش کارگاه آموزشی با هدف تبیین قوانین و مقررات ویژه کارفرمایان، پیمانکاران برگزار شد که توسط مسئولان حاضر خلاءهای اجرایی در بخش تعاون کشور تشریح شد.

    در ابتدای این مراسم مطیع‌جهانی ضمن اشاره به ضرورت تبیین دقیق‌تر قوانین و مقررات مربوط به سازمان تأمین اجتماعی ویژه کارفرمایان و پیمانکاران، اظهار داشت: اکنون با تعامل میان اتاق تعاون و سازمان تأمین اجتماعی در صدد ارتقای سطح دانش بیمه‌ای بخش تعاون هستیم.

    وی با اشاره به اینکه عدم آگاهی و دانش لازم پیرامون قوانین و مقررات بیمه‌ای میان کارفرمایان و پیمانکاران چالش‌های عدیده‌ای ایجاد کرده است، افزود: قطعاً تعامل کارفرمایان با سازمان تأمین اجتماعی و آشنایی به مقررات موضوع بیمه منجر به بهبود فضای کسب‌وکار و کاهش مشکلات عدیده ناشی از آن است.

    این مقام مسئول خاطرنشان کرد: وظایف و اختیاراتی که سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی و قوانین بالادستی بخش تعاون برعهده اتاق تعاون ایران گذاشته است موجب شده تا در جریان بهبود فضای کسب‌وکار رایزنی‌هایی را با سازمان‌هایی همچون امور مالیاتی و تأمین اجتماعی آغاز کنیم.

    معاون برنامه‌ریزی اتاق تعاون معتقد است که برای ایجاد عدالت اجتماعی و افزایش کارایی و بهره‌وری بخش تعاون نیازمند ایجاد تعامل و توسعه همکاری بین‌دستگاهی با بخش تعاون کشور هستیم.

    به گزارش فارس، معینی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان تأمین اجتماعی نیز برخی چالش‌های صندوق بین‌نسلی تأمین اجتماعی را برشمرد و درباره لزوم توجه بر موضوع سالمندی و افزایش هزینه‌های صندوق در سال‌های آینده تأکید کرد.

    وی افزود: پیش‌بینی می‌شود طبق آخرین بررسی‌ها تا 20 سال آینده جمعیت سالمند در ایران بیش از 10 درصد جمعیت کل کشور باشد و این روند چالش‌های جدی را برای صندوق‌ها و سازمان‌های تأمین اجتماعی ایجاد می‌کند.

    معینی بابیان اینکه تعهدات ایجادشده برای تأمین اجتماعی در کنار بدهی‌های دولت به این سازمان از چالش‌های دیگر پیش روی صندوق است، گفت: یکی دیگر از چالش‌های صندوق موضوع سرمایه‌گذاری‌هاست که باید مدنظر قرار بگیرد.

    مدیرکل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان تأمین اجتماعی تصریح کرد: نرخ تورم، بیکاری، افزایش مشکلات اقتصادی موجب شده است تا طبق آخرین آمارها، سازمان تأمین اجتماعی به مرز هشدار نزدیک شود و برای حل این مسائل باید حاکمیت در آینده عهده‌دار تعهدات سازمان تأمین اجتماعی شود.

    وی با اشاره به اینکه نرخ پرداخت حق بیمه در کشور ما بالا بوده و نمی‌توان آن را افزایش داد، گفت: نرخ حق بیمه پرداختی به‌طور متوسط به 24 درصد می‌رسد و این موضوع در مواردی به بیش از 30 درصد هم می‌رسد؛ دراین‌باره نیازمند اصلاحات پارامتریک با شیب ملایم و دقت زیاد و کارشناسی دقیق هستیم.

    معینی یکی از چالش‌های صندوق تأمین اجتماعی را نبودِ نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی عنوان کرد و گفت: در بسیاری از موارد اقدامات حمایتی برعهده صندوق تأمین اجتماعی بوده درحالی‌که این صندوق مشاع بین‌نسلی و متعلق به کارفرمایان است.

    مدیرکل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه صندوق تأمین اجتماعی ماهانه 6 هزار میلیارد تومان پرداختی دارد، گفت: مجموع سرمایه‌گذاری‌ها و درآمدها از محل حق بیمه پرداختی در همین محدوده است و آمارها نشان می‌دهد که صندوق تأمین اجتماعی در حال نزدیک شدن بحران است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی