عصر بازار

معاون اول رئیس جمهور:

ابتکارات جدید دولت برای تأمین مالی پروژه‌های عمرانی در راه است

عصر اعتبار- معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه مشکل عمده پروژه‌های عمرانی کشور محدودیت منابع مالی است، از ابتکارات جدید دولت برای تأمین مالی خبر داد و گفت: در افتتاح قطعه یک آزادراه تهران-شمال تأخیر داریم.

ابتکارات جدید دولت برای تأمین مالی پروژه‌های عمرانی در راه است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی آزادراه همت-کرج، اظهار کرد: پروژه‌های مهم آزادراهی در کشور داریم که در حال ساخت هستند یکی از این پروژه ها آزادراه تهران-شمال است که به یک داستان ادامه‌دار تبدیل شده است.

    وی با بیان اینکه فعالیت این پروژه مناسب است، تصریح کرد: قرار بود امسال فاز اول (قطعه 1) این آزادراه به بهره‌برداری برسد اما به نظر می‌رسد تأخیر دارد.

    معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه خوشبختانه عملیات اجرایی آزادراه تهران شمال بالاست، افزود: آزادراه دیگر اطراف تهران آزادراه همت-کرج است که یک پروژه خیلی مهم به شمار می‌آید.

    جهانگیری با بیان اینکه در مسیر تهران-کرج، مردم در ترافیک سنگین چند ساعته معطل می‌شوند، اظهار کرد: وضع عملیات اجرایی این پروژه نیز با سرعت خوبی درحال انجام است تا چند ماه آینده تکمیل و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

    وی با بیان ایکه پروژه بزرگ دیگر اطراف تهران کمربندی چرم شهر-آبیک است، گفت: مهمترین محدودیت ما در پروژه  آزادراهی محدودیت منابع است. توان اجرایی کشور در احداث تونل‌های بزرگ و پروژه‌های آزادراهی بسیار بالاست ما هم اکنون می‌توانیم تونل های 5 تا 6 کیلومتری را بسازیم. در پروژه آزاد راه همت-کرج یک کیلومتر تونل داریم که در حال ساخت است.

    معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: عمده مشکل ما منابع مالی است و باید برای تأمین این منابع ابتکارات جدیدی به کار ببریم. با وضع بودجه‌ای کشور طرح‌های عمرانی مقداری طولانی می‌شود.

    جهانگیری همچنین با بیان اینکه در آزاد راه‌های کشور بخش خصوصی به خوبی فعال هستند به تأمین بخشی از منابع مالی توسط دولت اشاره کرد و افزود: بخشی از منابع طرح‌های مهم کشور مانند پروژه‌های ریلی و صنعتی به سمت تأمین منابع خارجی رفته است که امیدواریم بخش خصوصی بتواند از این فرصت استفاده کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو