عصر بازار

سونامی بیت کوین از ژاپن می آید

عصر اعتبار- استاد اقتصاد سیاسی دانشگاه کالیفرنیا گفت: سقوط قیمت بیت کوین این بار از ژاپن شروع می شود و بانک های مرکزی در صورت تهدید ارز دیجیتال خود را عرضه خواهند کرد.

سونامی بیت کوین از ژاپن می آید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا ، دکتر «جک رازموس» استاد اقتصاد سیاسی در دانشگاه کالیفرنیا که پیش از این راجع به اصلاح جدی قیمت در ارزهای رمزنگار هشدار داده بود، گفت: قیمت ارزهای رمزنگار به دلیل گمانه زنی ها در منطقه آسیا بطرز قابل توجهی سقوط کرده اند. چین و کره جنوبی نسبت به این موضوع هوشیار هستند و می دانند که بیت کوین دارای حباب مالی بوده که به اوج خود رسیده است.

    وی گفت: بیشتر اتفاقات مرتبط با بیت کوین در آسیا رخ می دهد و در این میان ژاپن بیش از 40 درصد از کل خرید بیت کوین را در جهان به خود اختصاص داده و این دلیلی است که یک سقوط قیمت طی 12 تا 18 ماه آینده از یک منطقه دیگری از آسیا سر باز خواهد زد.

    استاد اقتصاد سیاسی دانشگاه کالیفرنیا آمریکا گفت: چین همیشه مخالف بیت کوین بوده و کره جنوبی هم در حال حاضر به شدت نگران این ارز رمزنگار است؛ اما ژاپن جسورانه در این عرصه در حال حرکت است و فکر می کنم که سقوط قیمت از ژاپن خواهد بود.

    وی تصریح کرد که نیروی عرضه و تقاضا در بیت کوین منجر به رسیدن قیمت آن از 900 دلار به تقریبا 20 هزار دلار در هر واحد در اواخر سال گذشته میلادی شد و اکنون قیمت این ارز رمزنگار در حال پایین آمدن و گمانه زنی برای سوددهی بیت کوین ضعیف شده است.

    به گفته «رازموس»، به دلیل اینکه مالیات و مقرراتی برای ارزهای رمزنگار وجود ندارد، برخی از غول های بیت کوین با افزایش و کاهش خرید، سودهای کلانی را به جیب می زنند و اکنون این نیرو در حال تغییر کردن است و خبری از قدرت دستکاری در بازار بیت کوین بمنظور افزایش قیمت آن دیده نمی شود.

    این کارشناس اقتصادی گفت: فناوری بلاک چین مهم است و مانند یک نیروی واقعی در پیشرفت عمل می کند که می تواند شرکت ها را توسعه و هزینه آنها را کاهش دهد. بیت کوین یک کالای وابسته به گمانه زنی است و از آن به عنوان یک بازی در فناوری بلاک چین یاد می شود.

    استاد اقتصاد سیاسی دانشگاه کالیفرنیا آمریکا گفت: بیت کوین به یک ارز واقعی تبدیل نخواهد شد و اگر تهدیدی تلقی شود، شاهد آن خواهیم بود که بانک های مرکزی ارز دیجیتال خود را عرضه خواهند کرد تا قیمت بیت کوین کاهش پیدا کند و حباب آن ترکیده شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی