عصر بازار

وزیر راه و شهرسازی:

کسر ۵ درصد از حقوق مهندسان مبنای قانونی ندارد

عصر اعتبار- وزیر راه و شهرسازی گفت: این‌که سازمان نظام مهندسی پنج درصد از حق‌الزحمه مهندسان را دریافت می‌کند هیچ گاه مبنای قانونی نداشته است.

کسر ۵ درصد از حقوق مهندسان مبنای قانونی ندارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، عباس آخوندی در حاشیه همایش توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی، اظهار کرد: دستور لغو کسر پنج درصد از حق‌الزحمه مهندسان ناظر توسط سازمان نظام مهندسی اولین گام برای مبارزه جدی با امضاء فروشی است که یک خواسته عمومی محسوب می‌شود.

    وی افزود: طراحی مهندسی همانند کارهای دیگر مبادله‌ای بین مالک و مهندس است.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دستور لغو دریافت پنج درصد از کارمزد مهندسان، اظهار کرد: ورود یک واسطه مثل سازمان نظام مهندسی ساختمان که پنج درصد از دستمزد را به خود اختصاص دهد باعث می‌شود ارتباط مستقیم بین مهندس و صاحب کار قطع شود و حق انتخاب را از آنها بگیرد.

    آخوندی تاکید کرد: هم‌اکنون به این صورت است که صاحب کار موظف است به یک مهندس مشخص مراجعه کند و مهندس مجبور است با هر صاحب کاری که فرد دیگری برایش تعیین می‌کند قرارداد امضاء کند. هیچ کدام یک از این حرف‌ها در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان نیامده است.

    وی دستورالعمل جدید را خواسته تمام ملت ایران دانست و گفت: مردم علاقه‌مند هستند خودشان مهندس را انتخاب کنند. از سوی دیگر مهندسان معتقدند نباید بی‌دلیل پنج درصد از دستمزد آنها کم شود.

    وزیر راه‌ و شهرسازی تاکید کرد: یک زمانی معاون وقت وزیر مسکن و شهرسازی تصمیمی گرفته، اما باید بدانیم که این تصمیم مبنای قانونی درستی نداشته بنابراین تصمیم گرفتیم پاسخ خواسته مهندسان و مردم را بدهیم که این می‌تواند اولین گام برای اصلاحات در نظام مهندسی و کنترل ساختمان باشد.

    آخوندی این دستورالعمل را گام اول در مبارزه جدی با امضاء فروشی عنوان کرد.

    در روزهای اخیر وزیر راه و شهرسازی دستورالعملی را صادر کرد که طبق آن از 10 بهمن‌ماه به بعد سازمان نظام مهندسی حق دریافت پنج درصد از دستمزد مهندسان ناظر را نخواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی