عصر بازار

معاون وزیر اقتصاد خبر داد ؛

ادغام مجوزهای سرمایه‌گذاری

عصر اعتبار- معاون وزیر اقتصاد با اشاره به طولانی بودن مدت زمان مورد نیاز برای دریافت مجوز، از ادغام مجوزها در بخش سرمایه گذاری خبر داد.

ادغام مجوزهای سرمایه‌گذاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا ، حسین میرشجاعیان با اشاره به اینکه قانون رفع موانع تولید، سبب رونق اقتصادی در کشور می‌شود، گفت: دولت جبهه جدیدی را برای ایجاد رونق اقتصادی در کشور آغاز کرده است. میرشجاعیان اظهارداشت: بهبود محیط کسب و کار متغیرهای اقتصادی را نشان داده که سیاست‌های مالی بحث بودجه و مالیات را نشان می‌دهد و سیاست‌های پولی به حجم پول و نرخ بهره مربوط می‌شود که این دو سیاست مالی کشور را اداره می‌کند.

    معاون وزیر اقتصاد بیان داشت: در ابتدای دولت یازدهم، تورم بالا بوده و رشد اقتصادی منفی 7.7 درصد بود و فروش نفت نیز کاهش داشت که دولت از بُعد سیاست مالی و سیاست پولی در مضیقه بود.

    وی گفت: دولت در زمینه اقتصادی، جبهه جدیدی را باز کرد و مدل کسب و کار متغیرهایی که در بخش خصوصی تاثیرگذار بوده را شناسایی و بنگاه‌های کوچک و متوسط نیز شناسایی شده و در زمینه کاهش مشکلات اقتصادی اقدام شده است.

    میرشجاعیان خاطرنشان کرد: تحریم‌ها نیز بر اقتصاد ملی تاثیر می‌گذارند که وزارت اقتصاد و دارایی بر قانون رفع موانع تولید تاکید دارد. معاون وزیر اقتصاد گفت: دو هزار و 80 عنوان مجوز از دستگاه‌های اجرایی دریافت شد که 440 مجوز مربوط به جهاد کشاورزی بوده که بیشتر مجوزها زاییده مقررات بوده است.

    وی خاطرنشان کرد: ادغام مجوزهای سرمایه‌گذاری در دستور کار قرار گرفت و جلوی برخی از مجوزهای صوری گرفته شده و امروز هزار و 570 مجوز برای سرمایه‌گذاری در کشور وجود دارد. برای اخذ مجوز زمان طولانی نیاز است، اما برای ابطال آن به سهولت آن را فسخ می‌کنند که ساختارها در این زمینه باید اصلاح شود.

    معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه برای ارزش افزوده ایجاد شده بر روی این اطلاعات از دستگاه‌های مرتبط استعلام گرفته می‌شود که متاسفانه نظام پاسکاری در کشور ایجاد شده و روند مجوز را طولانی کرده است، افزود: در این راستا نقشه ملی استعلامات کشور ایجاد و دستورالعمل‌های مختلف اصلاح شد.

    وی گفت: 78 درصد مجوزها توسط اتاق اصناف، تعاون، جهادکشاورزی، فرهنگ و ارشاد و بانک مرکزی صادر می‌شود و 3 میلیون پرونده صنفی داریم، یعنی 10 میلیون نفر با شغل‌های حوزه اصناف در ارتباط هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی