عصر بازار

جزییات چهار طرح بیمه‌نامه حوادث منازل فرهنگیان

عصر اعتبار- مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جزییات بیمه نامه حوادث منازل فرهنگیان گفت:‌برای استفاده از این طرح هیچ اجباری وجود ندارد.

جزییات چهار طرح بیمه‌نامه حوادث منازل فرهنگیان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، گودرز کریمی فر درباره بیمه حوادث منازل فرهنگیان اظهار کرد: با توجه به حوادث پیش‌آمده از جمله زلزله در نقاط مختلف کشور به منظور آرامش ذهنی فرهنگیان در بحث حوادث غیرمترقبه و حمایت از آنها برای نخستین بار بیمه نامه حوادث منازل مسکونی فرهنگیان را طراحی کردیم.

    وی افزود: برای بیمه حوادث منازل مسکونی فرهنگیان چهار طرح را اعلام کردیم که در طرح اول ساختمان و اثاثیه به میزان 50 میلیون تومان، طرح دوم 92 میلیون تومان، طرح سوم 135 میلیون و 500 هزار تومان و در طرح چهارم 179 میلیون تومان تحت پوشش قرار می‌گیرند و فرهنگیان می توانند از میان آنها اقدام به انتخاب کنند.

    مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: خطرات طبیعی همانند انفجار، صاعقه، سیل، طوفان، ترکیدگی لوله، ضایعات ناشی از برف و باران و زلزله تحت پوشش بیمه حوادث منازل قرار می‌‌گیرند و فرهنگیان می‌توانند از میان 4 طرح اعلام شده یکی را انتخاب کنند و اگر معلمی هیچ طرحی را انتخاب نکند مشکلی وجود ندارد اما اگر معلمی بگوید می‌خواهم بالاتر از این 4 طرح انتخاب کنم باید مازاد براین موارد را خریداری  و هزینه را خود متقبل شود.

    کریمی فر درباره پرداخت بخشی از حق بیمه توسط آموزش و پرورش گفت: 25 درصد کل حق بیمه پرداختی در هر طرح از سوی آموزش و پرورش پرداخت خواهد شد. در طرح اول که 50 میلیون تومان برای پرداخت خسارت مدنظر است، هر معلم باید ماهانه سه هزار تومان پرداخت کند که سه ماه آن توسط آموزش و پرورش پرداخت و 9 ماه دیگر را معلم پرداخت می‌کند و آن نیز به صورت قسطی از حقوق کسر خواهد شد، براین اساس حق بیمه ماه‌های بهمن، اسفند و فروردین توسط آموزش و پرورش به صورت رایگان برای فرهنگیان پرداخت می‌شود و از اردیبهشت به بعد باید توسط فرد پرداخت شود.

    وی خاطرنشان کرد: در طرح دوم که 92 میلیون تومان تعهد وجود دارد، ماهانه باید 6 هزار تومان حق بیمه پرداخت شود که سه ماه آن توسط آموزش و پرورش و 9 ماه دیگر باید توسط فرد پرداخت شود. در طرح سوم که تعهد آن 135 میلیون و 500 هزار تومان است حق بیمه دریافتی ماهانه 9 هزار تومان است که باز هم سه ماه آن را آموزش و پرورش پرداخت می‌کند و در طرح چهارم که تعهد آن 179 میلیون تومان است حق بیمه ماهانه 12هزار تومان است که سه ماه آن توسط آموزش و پرورش پرداخت خواهد شد.

    مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: فرهنگیان برای شرکت در این طرح هیچ اجباری ندارند و به صورت اختیاری می‌توانند نسبت به عضویت در بیمه نامه حوادث منازل فرهنگیان اقدام کنند از بهمن ماه این طرح به سراسر کشور اعلام می‌شود و هر معلمی که حاضر به استفاده از حوادث منازل است باید فرم مربوطه را تکمیل کند و فعلا از حقوق آنها کسر نمی‌کنیم بلکه سه ماه آن توسط آموزش و پرورش پرداخت می‌شود و اگر معلم تمایل داشت در این طرح شرکت کند از اردیبهشت ماه سال 97 حق بیمه از آن کسر می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی