عصر بازار

توسط مشمولان صورت گرفت؛

واریز ۲۷ میلیارد تومان بابت تسویه اقساط سهام عدالت

عصر اعتبار- تا پایان مهرماه امسال تنها ۲۷۷ میلیارد ریال توسط مشمولان بابت تسویه اقساط سهام عدالت به حساب خزانه به صورت نقدی، واریز شده است.

واریز ۲۷ میلیارد تومان بابت تسویه اقساط سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، در سال 1385 طرحی تحت عنوان توزیع سهام عدالت به تصویب رسید و اجرایی شد که بر اساس آن قرار شد در مدت 10 سال، سود سهام اعطایی به مشمولان (49 میلیون و 226 هزار نفر) به‌جای پرداخت به آنها بابت اقساط سهامشان کسر شود و پس از آن سهامداران بتوانند سهام عدالت خود را خرید و فروش کنند.

    البته در این میان برای دو دهک اول مشمولان سهام عدالت شامل مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی طبق قانون، تخفیف 50 درصدی از محل بازپرداخت اقساط سهام عدالت در نظر گرفته شد.

    بر این اساس با پایان یافتن مهلت 10 ساله تسویه اقساط سهام عدالت از محل سود سالیانه این سهام، در 17 اسفند سال گذشته سامانه‌ای برای آگاهی و اطلاع مشمولان سهام عدالت از جزئیات صورت‌حسابشان راه‌اندازی شد که مشمولان با مراجعه به آن از میزان اقساط پرداخت‌شده سهام خود و همچنین میزان بدهی‌شان به دولت اطلاع پیدا کنند.

    به همین دلیل نیز تا پایان مهرماه امسال مهلتی تعیین شد تا در صورت تمایل مشمولان از محل آورده نقدی خود نسبت به تسویه مانده بدهی سهام عدالت اقدام کنند.

    بر این اساس نگاهی به وضعیت تسویه اقساط مشمولین سهام عدالت طی دوره 10 ساله تقسیط نشان می‌دهد از ابتدای اجرایی شدن طرح توسط سهام عدالت مبلغ 239 هزار و 469 میلیارد ریال واریزی به حساب خزانه بابت تسویه اقساط سهام عدالت مشمولان از محل سود سالیانه این سهام در 10 سال گذشته واریز و تخفیفات دو دهک ابتدایی مشمولان نیز 26 هزار و 617 میلیارد ریال بوده است.

    همچنین تا پایان مهرماه امسال تنها 277 میلیارد ریال توسط مشمولان بابت تسویه اقساط سهام عدالت به حساب خزانه به صورت نقدی، واریز شده است که مجموعه واریزی‌ها به حساب خزانه را در مجموع به عدد 266 هزار و 363 میلیارد ریال رسانده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو