عصر بازار

تشدید کنترل نامحسوس بانک مرکزی در بازار ارز با گرانی دلار

عصر اعتبار- با افزایش نرخ ارز در بازار و در پی پلمب دفاتر واسطه صرافی ها کنترل نامحسوس در بازار ارز تشدید شده است.

تشدید کنترل نامحسوس بانک مرکزی در بازار ارز با گرانی دلار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش خبرگزاری پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، هر چند با رشد قیمت ارز، نیروی انتظامی با هماهنگی بانک مرکزی از هفته گذشته عملیات پلمب دفاتر واسطه صرافی‌ها را آغاز کرد اما این روزها برای کنترل نرخ بازار برخورد با پیک های بازاری که مسول جابه جایی و تعیین نرخ ارز هستند نیز در دستور کار قرار گرفته است.

    نرخ دلار  روز گذشته با  تلاطم بازار ارز  به محدوده 4500  تومان صعود کرد و بر همین  اساس کنترل نامحسوس برای برخورد با دلالان  در بازار شدت گرفته است. صرافان بازار می گویند که رونق معاملات فردایی این روزها در بازار بر رشد قیمت دلار تاثیر گذار بوده و بسیاری از دلالان با رونق این بازار به نوسانات در این بازار دامن می زنند.

    یادآور می شود، بانک مرکزی در سال 1393 برای کنترل بازار  ارز اعلام کرده بود که معاملات فردایی ارز ممنوع است. همچنین بانک مرکزی برای جلوگیری از این مشکلات، اقدام به تدوین و ابلاغ مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی ها کرد تا دخالت عوامل غیرمجاز در بازار ارز و نوسانات در این بازار کمتر شود.

    معاملات فردایی معاملاتی است که در واقع  در آن تسویه ای انجام نمی شود و تنها در قالب این معاملات افراد محدودی با صدای بلند در بازار قیمت تعیین می کنند و نوعی دلالی غیرمجاز به شمار می رود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی