عصر بازار

رییس اتاق تعاون :

نظارت جدی بر صدور کارت بازرگانی در اتاق تعاون

عصر اعتبار- رییس اتاق تعاون اعلام کرد: صدور کارت بازرگانی مطابق قانون یکی از وظایف اتاق تعاون بوده و نظارت بر صدور آن با جدیت انجام می‌شود.

نظارت جدی بر صدور کارت بازرگانی در اتاق تعاون
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، بهمن عبداللهی با بیان این مطلب اظهارداشت: بر اساس ماده 10 آیین نامه مقررات صادرات و واردات، یکی از وظایف اتاق های تعاون کشور صدور کارت بازرگانی است که در این راستا اتاق تعاون ایران و اتاق های تعاون استان های به منظور انجام مبادلات اقتصادی و بازرگانی با سایر کشورهای و تسهیل ارتباط تجاری بین فعالان بخش اقتصادی تعاون با سایر کشورها مبادرت به صدور کارت هوشمند بازرگانی می کنند.

    وی با تاکید بر نظارت بر صدور کارت بازرگانی تصریح کرد: اتاق تعاون ایران به پارلمانی بخش تعاون کشور تمامی مساعی خور را برای توسعه همه جانبه و کیفی فعالیت های بخش تعاونی درحوزه های مختلف اقتصادی در سطح بین الملل معطوف کرده است.

    رییس اتاق تعاون ایران، با تاکید بر اینکه هیچگونه سوء استفاده ای در کارت های بازرگانی صادره از سوی اتاق تعاون ایران در چند سال اخیر مشاهد نشده، بیان داشت: با توجه به اینکه اعضا بخش تعاون در قالب اتحادیه ها و شرکت تعاونی هستند، صدور کارت بازرگانی به نام اتحادیه و شرکت تعاون و با رعایت حوزه فعالیت آن مجموعه صورت می گیرد وهیچگونه سوء استفاده ای در کارت های بازگانی بخش در چند سال اخیر مشاهد نشده است.

    رییس اتاق تعاون در خصوص روند صدور کارت هوشمند بازرگانی اذعان داشت: پس از تشکیل پرونده و تکمیل، فرایند پرونده جهت بررسی و امضاء به سازمان بازرگانی استان مربوطه ارسال می شود که پس از تائید و امضاء سازمان، امضاء اتاق تعاون به منزله تائید نهایی بوده و صدور کارت صورت می گیرد. لذا کنترل های لازم بر اساس قوانین و مقررات اعمال می شود.

    گفتنی است، با توجه به نوع فعالیت اعضاء بازرگانی بخش تعاون، کارت یکبار مصرف در اتاق های تعاون وجود ندارد و به منظور ساماندهی کارت های بازگانی رتبه بندی و طرح پالایش شرکت تعاونی در دستور کار اتاق تعاون ایران قرار گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو