عصر بازار

مدیر عامل سابق صندوق بیمه روستاییان و عشایر خبر داد؛

حل مشکلات بیمه‌ای مددجویان روستایی کمیته امداد

عصر اعتبار- مدیر عامل سابق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و با اشاره به این که ۳۰۰۰ کارگزاری در کشور داشتیم که نامنظم بودند و طی طرحهای ساماندهی یکهزار کارگزار را حذف کردیم، گفت: با کمیته امداد نیز مشکلاتی داشتیم زیرا کمیته امداد از دولت بودجه می گیرد و این امر گاهی با تاخیر اتفاق می افتاد. بنابراین کمیته امداد نمی توانست حق بیمه را به موقع پرداخت کند که در نهایت با کمیته امداد به تفاهم‌هایی رسیدم و در حال دریافت مبالغی ازآنها هستیم و طی هفته‌های آینده تفاهم نامه اجرایی می‌شود و مشکل کمیته امداد در این زمینه رفع خواهد شد.

حل مشکلات بیمه‌ای مددجویان روستایی کمیته امداد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد رضا رستمی مدیر عامل  سابق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در مراسم  معارفه مدیرعامل جدید صندوق گزارشی از عملکرد شش ساله خود در این حوزه ارائه کرد و گفت: شرکت‌های بیمه تجاری، شامل زیرساخت آی‌تی و منابع انسانی هستند و در تمام حوزه‌هایی که کار کردم تماما مرتبط با نیرهای انسانی بوده است و اصلاحاتی را در این حوزه انجام داده‌ایم.

    وی ادامه داد: دراین حوزه عملکرد ملموس است و سعی کردم از افرادی استفاده کنم که در حوزه بیمه دانش تخصصی داشته باشند و کسانی را به کار بگیرم که مجموعه را به پیش ببرند و امیدوارم این کار را انجام داده باشم.

    وی ادامه داد: در بحث آی‌تی مشکلات اساسی داشتیم. در حقیقت زیرساخت‌های آی‌تی وجود نداشت و آمارهایی که می خواستیم بایستی از چند مرحله جمع آوری ،بنابراین طرح جامع آی تی ایجاد شد و نرم افزار به پایان رسید. در حقیقت در بخش سخت افزاری تمام کارهای شبکه را انجام دادم و در هفته‌های آتی راه‌اندازی می شود.

    رستمی با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و 650 هزار نفرروستایی بیمه شده داریم گفت: رشد 60 درصدی بیمه شدگان در دولت تدبیر و امید و 40 درصدی در مدیریت بنده اتفاق افتاد. همچنین مستمری بازماندگان، بازنشتگان و از کارافتادگان پیش از موعد را نیز در این دوره داشتیم و امروز نیز حدود 50 هزار مستمری بگیر داریم.

    مدیر عامل سابق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اضافه کرد:‌صندوق یک صندوق حمایتی و صرفا اقتصادی اجتماعی نیست تفاوت این صندوق روستاییان و عشایر با صندوق‌های دیگر این است که دولت 10 درصد حق بیمه را پرداخت می‌کند که امیدواریم در سنوات آتی این حمایت‌ها بیشتر شود. همچنین در این دوره میانگین سطح درآمدی را افزایش دادیم و از 6به 6.6 رساندیم یعنی کشاورزان را با ارقام بیمه‌ای بالاتری بیمه کردیم که این امر منجر شد تا منابع مالی ورودی به صندوق تقویت شود.

    وی تصریح کرد:  در اجرای قوانین و مقرارت نیز بازنشستگی‌بیش از موعد داشتیم و این قانون به درستی اجرا و اصلاح شد. همچنین سعی کردیم همکاری بین حوزه‌های قانون گذار اتفاق بیفتد که این امر محقق شد و در دل قانون نیز سقف سنی گنجاندیم که از این به بعد افراد بالای پنجاه سال نمی‌توانند به صندوق بپیوندند و میانگین سنی به 43 سال رسید و این روند نیز در حال کاهش است.

    رستمی همچنین به عضویت در ایسا (سازمان بین المللی صندوق‌های تامین اجتماعی) و سرمایه گذاری در پروژه اطلس مال خبر داد و گفت: در حوزه سرمایه گذاری 9000 میلیارد مانده سرمایه گذاری داریم که اگر تفاهم اطلس مال انجام شود حدود 9500 میلیارد تومان خواهد شد. همچنین پروژه‌ای در تهرانپارس داریم که قول دادند در سال 97 آن را جمع بندی کنم.

    در ادامه این برنامه محمد رضا واعظ مهدوی مدیرعامل جدید این صندوق نیز گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در واقع دستاورد قانون نظام جامع رفاه تامین اجتماعی است و این قانون بزرگترین قوانین تاسیسی کشور پس ازپیروزی  انقلاب بوده است که اهداف والای انقلاب اسلامی در گسترش دستاوردهای ملی را دنبال می‌کند.

    وی ادامه داد:‌ مهم است کاری کنیم که ثمرات رشد در کشور به همه گروه‌ها برسد و حتی در قرآن نیز ذکر شده است که بهره‌مندی از نعمت‌ها را برای همه انسان‌ها قرار دادیم و نظامات اجتماعی باید بهره‌مندی اجتماعی را ایجاد کند و وظیفه این صندوق این است که قشر روستایی را از حداقل‌هایی بهره‌مند کند.

    واعظ مهدوی اضافه کرد: در شهرها هزینه می‌شود اما برای روستاییان هزینه‌هایی صورت نمی‌گیرد در حالی که حق روستاییان است و باید سعی کنیم تا حقشان را به آنها برسانیم و کاری کنیم که ماندن در روستا به صرفه باشد، زیرا اگر ماندن درروستا صرف نداشته باشد با مهاجرت و حاشیه نشینی مواجه خواهیم شد که هزینه‌های زیادی را در پی خواهد داشت.

    وی تصریح کرد: خواهش من از اصحاب رسانه این است که باید کاری کنیم به توقعات دامن زده نشود و کاری کنیم از کف، بسته پایه را در کشور طراحی کنیم تا همه افراد برخوردار باشند و سطوح بالاتر را به صورت لایه‌های تکمیلی تحقق بخشیم در حقیقت سعی کنیم پایه رفاه اجتماعی را برای همه در کشور به وجود آوریم.

    وی در پایان صحبت‌هایش با بیان  اینکه روستاییان گروه خاموشی هستند و ما باید مدافع آنها باشیم گفت: بابستی رفاه را برای این افراد در پایه گستر ش دهیم تا بتوانیم بر نابرابری‌ها در جامعه غلبه کنیم و دراین مسیر موفق باشیم.

    در ادامه مراسم معارفه مدیر عامل صندوق روستاییان و عشایر ، پوراصغری معاون سازمان برنامه و بودجه نیز اظهار کرد: درخصوص نظام تامین اجتماعی مهمترین موضوعی که در اصل کار خود قرار دادیم نظام چند لایه‌ای تامین اجتماعی بود که باحمایت‌های وزیر کار و کوشش همه افراد در نظام تامین اجتماعی سبب شد تا آیین نامه‌ای برای این موضوع تعیین شود.

    وی گفت: در این آیین نامه ضمن اینکه لایحه حمایتی را جدا کردیم بخشی جدیدی را در بخش بیمه‌ای به عنوان اهداف نظام تامین اجتماعی به عنوان پوشش فراگیر تعریف شد که پوشش فراگیر نقش صندوق بیمه روستاییان و عشایر به عنوان عامل و صندوق مربوطه برای این موضوع لحاظ شده بود که بتوانیم از پتانسیل‌هایی که دراین صندوق برای گسترش پوشش بیمه اجتماعی برای اقشار مختلف بود، استفاده کنیم.

    وی اضافه کرد: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در آینده بایستی نقش بسیار مهمی‌تری را ایفا کند و نقَش آن تکمیل پوشش بیمه اجتماعی آحاد مردم خواهد بود که در این زمینه با ساختارهای ایجاد شده در این صندوق می‌تواند دستمایه اقدامات آتی قرار بگیرد که امیدواریم دغدغه موضوعات ساختاری نداشته باشیم .

    پور اصغری با بیان اینکه این صندوق در مقابل صندوق‌های دیگر جوان محسوب می‌شود و هنوز به مرحله پرداخت مسمتری نرسیده است گفت: اقداماتی که برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش وجوه انجام شده است می تواند درآینده تضمینی بر اجرای پرداخت مستمری ‌ها باشد و از حمایت‌های دولت نیز برخوردار است و در این  زمینه تلاش وافری داشتیم که نقش تامین منابع را برای این صندوق از منابع عمومی فراهم کنیم و به این بسنده نکنیم که صندوق جوان است و هزینه ندارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی