عصر بازار

موافقت اعضای کنگره آمریکا برای تصویب لایحه بودجه موقت

عصر اعتبار- پس از به توافق رسیدن نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه کنگره برای تصویب لایحه بودجه موقت، تعطیلی دولت آمریکا پس از ۳ روز خاتمه یافت.

موافقت اعضای کنگره آمریکا برای تصویب لایحه بودجه موقت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»  به نقل از ایسنا، رهبران دموکرات پس از آن که جمهوری خواهان وعده دادند در آینده‌ای نزدیک در خصوص آینده مهاجران جوان غیرقانونی به آمریکا با آن ها به بحث بپردازند، با حمایت از لایحه بودجه موقت موافقت کردند.

    با این حال اظهارات نانسی پلوسی- رهبر دموکرات ها نشان می‌دهد که او از مواضع خود عقب نشینی نکرده است، وی گفت: امروز به به تعطیلی دولت ترامپ خاتمه دادیم، اما این به معنای کوتاه آمدن از مواضعمان و یا موضع دموکراتمان در برابر نیازهای مردم آمریکا نیست. دموکرات ها در تصمیم خود برای انجام این کار متحد هستند.

    راه حل فعلی، بودجه دولت را تا تاریخ هشتم فوریه، به این امید که بالاخره کنگره بتواند بر سر یک بودجه بلند مدت به توافق برسد، تامین می کند. پاول رایان- رئیس کنگره آمریکا گفت: اکنون زمان مناسبی برای عقب کشیدن خودمان نیست. کاملا نیاز داریم که به درس های آموخته شده که از آن چه اتفاق افتاد توجه کنیم. باید به سمت یک باور خوب حرکت کنیم، در خصوص تعلیق اقدام در برابر مهاجران خردسال و مهاجرت و در خصوص تامین منابع برای ارتشمان که به شدت به آن نیاز دارد، بیایید به این چالش‌های اضطراری توجه کنیم.

    کاخ سفید اعلام کرد که ترامپ این لایحه را امضا کرده است و دفاتر تعطیل شده دولت می‌توانند طی ساعات آینده بازگشایی و فعال شوند. ترامپ شدیدا نسبت به دموکرات‌هایی که به دنبال توافقی برای محافظت از مهاجران جوانی که به آمریکا آورده شده هستند، انتقاد دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی