عصر بازار

اقتصاد عربستان در سال ۲۰۱۸ فقط ۱.۶ درصد رشد می‌کند

عصر اعتبار- صندوق بین المللی پول با توجه به رشد قیمت جهانی نفت، پیش بینی خود از رشد اقتصادی عربستان را افزایش داده، اما این رقم همچنان پایین تر از ارزیابی دولت عربستان از رشد اقتصادی این کشور است.

اقتصاد عربستان در سال ۲۰۱۸ فقط ۱.۶ درصد رشد می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم ، صندوق بین المللی پول با توجه به رشد قیمت جهانی نفت، پیش بینی خود از رشد اقتصادی عربستان را افزایش داده، اما این رقم همچنان پایین تر از ارزیابی دولت عربستان از رشد اقتصادی این کشور است.

    بر این اساس صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده که رشد اقتصادی عربستان در سال جاری میلادی به 1.6 درصد برسد، در حالی که قبلا این رقم را نیم درصد پیش بینی کرده بود. این نهاد مالی بین المللی مستقر در واشنگتن همچنین پیش بینی خود از رشد اقتصادی عربستان در سال 2019 را از 0.6 درصد به 2.2 درصد افزایش داده است. ریاض انتظار دارد رشد اقتصادی اش در سال جاری به 2.7 درصد برسد.

    صندوق بین المللی پول در گزارش چشم انداز اقتصادی جهانی خود آورده است: «هرچند افزایش قیمت نفت در حال کمک به ترمیم تقاضای داخلی در کشورهای صادر کننده نفت از جمله عربستان است، اما اقدامات تعدیل مالی که هنوز ضروری به نظر می رسد، احتمالا بر چشم اندازهای رشد این کشورها سایه خواهد افکند.»

    اقتصاد عربستان در سال گذشته میلادی به دلیل افت قیمت نفت و کاهش هزینه ها با هدف کنترل کسری بودجه، رشد منفی نیم درصد را تجربه کرده بود. افزایش قیمت نفت به حدود 70 دلار امسال به ریاض کمک خواهد کرد که رشد اقتصادی خود را مجددا احیا کند.

    دولت عربستان قصد دارد هزینه ای عمومی را در سال 2018 به رقم بی سابقه ای افزایش دهد. در همین راستا ملک سلمان دستور داده که دستمزد کارمندان دولت افزایش یابد تا شهروندان تاثیرات ناشی از کاهش یارانه ها و اعمال مالیات بر ارزش افزوده را کمتر احساس کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی