عصر بازار

خداحافظی قدیمی‌ترین بازار بیمه جهان از زغال‌سنگ

عصر اعتبار- شرکت لویدز لندن که قدیمی‌ترین بازار بیمه جهان است، جدیدترین عضو صنعت بیمه اروپایی شد که از آوریل امسال سرمایه‌گذاری در زغال سنگ را متوقف خواهد کرد.

خداحافظی قدیمی‌ترین بازار بیمه جهان از زغال‌سنگ
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از ایسنا، لویدز لندن استراتژی سرمایه‌گذاری جدید خود را در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد که هفته جاری در داووس برگزار می‌شود، مطرح خواهد کرد.

    شرکت لویدز در نوامبر میلادی سال گذشته اعلام کرده بود در راستای استراتژی سرمایه‌گذاری مسئولانه، سیاست حذف زغال سنگ از دارایی‌هایی که در سرمایه‌گذاری‌های خود را دارد را تا اول آوریل سال 2018 اجرا خواهد کرد.

    اینگا بیل، مدیرعامل لویدز لندن به گاردین گفت: این به معنای آن است که در بخش‌هایی از سرمایه‌گذاری‌های خود که می‌توانیم مستقیما بر تصمیمات سرمایه‌گذاری تاثیر بگذاریم، از سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی که عمدتا در زغال سنگ فعالیت دارند اجتناب خواهیم کرد.

    وی در ادامه افزود: آیا این بخش بیمه می‌تواند بیشتر از برای کمک به تبدیل جهان به یک اقتصاد کم‌ کربن انجام دهد؟

    طبق اعلام کمپین "زغال سنگ را دوست نداشته باشید" که از سوی مدافعان محیط زیست مانند صلح سبز و سیرا کلوپ حمایت می‌شود، تا نوامبر سال 2017 شرکت‌های بیمه بزرگ 20 میلیارد دلار از سرمایه‌گذاری در زغال سنگ خارج کرده‌اند و شمار رو به رشدی از آنها از سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زغال سنگ جدید امتناع ورزیدند.

    شرکت‌های سوئیس ری و زوریخ در میان بیمه‌گذارانی که از سرمایه‌گذاری در زغال سنگ حمایت نکرده‌اند، پیشتاز هستند.

    شرکت AXA فرانسه نخستین موسسه مالی جهانی بود که سرمایه‌گذاری در زغال سنگ را در سال 2015 حذف کرد. این شرکت ماه گذشته اعلام کرد که سرمایه‌ای به ارزش 700 میلیون دلار آمریکا را از تولید نفت شنی آمریکا و خطوط لوله حذف کرده و تعهدش را برای مبارزه با تغییرات جوی افزایش می‌دهد.

    اعلام قطع سرمایه‌گذاری در نفت شنی از سوی شرکت AXA فرانسه همزمان با تصمیم بانک جهانی اعلام شد که قرار است فاینانس پروژه‌های نفت و گاز بالادستی را پس از سال 2019 در راستای حمایت خود از کشورهایی که به اهداف توافق جوی پاریس عمل کرده‌اند، متوقف کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو