عصر بازار

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

بازنشستگی پیش از موعد ۱۰ هزار ساکن روستا و عشایر در دهه فجر

عصر اعتبار- دبیر کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر با اعلام خبر صدور حکم بازنشستگی پیش از موعد ۱۰ هزار ساکن روستا و عشایر در دهه فجر، گفت: برنامه‌ ویژه دهه فجر در مناطق عشایری و روستایی با مشارکت ۲۸ دستگاه اجرا می‌شود.

بازنشستگی پیش از موعد ۱۰ هزار ساکن روستا و عشایر در دهه فجر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، حجت الاسلام حسن عالمی در نشست خبری ویژه کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر که در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: مردم باید با گذشت 4 دهه از انقلاب اسلامی با فعالیت‌های انجام‌شده در اقصی نقاط کشور آشنا شوند؛ چراکه کینه استکبار نسبت به انقلاب اسلامی با گذشت زمان بیشتر شده است و متأسفانه با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای، متعارف و غیرمتعارف سعی می‌کند تا زهر خود را بریزد و ما باید مردم را در جریان این کارها قرار دهیم که یکی از مخاطبان ما مردم روستایی هستند.

    وی با اشاره به اینکه برنامه‌های متناسب با روستاییان و عشایر باید طراحی و عملیاتی شود، خاطرنشان کرد: نوک تیز پیکان دشمن به سمت ولی‌فقیه است که اینکه بخواهند چهره نورانی امام خمینی راحل(ره) را مخدوش جلوه دهند، چه اینکه خلف صالح و جانشین امام یعنی رهبر انقلاب اسلامی را آماج تبلیغات سوء خودشان قرار دهند و در آینده هم قرار خواهند داد و ما باید در دهه فجر که گوش و چشم مردم بیشتر به سمت رسانه‌ها معطوف است، این مطالب را به‌خوبی جا بیندازیم که حقیقتاً مسئول خیمه انقلاب ولی‌امر است که اگر آسیب ببیند، خیمه انقلاب نیز آسیب خواهد دید و رهبری زبان گویای انقلاب است.

    در ادامه این نشست پیمان فلسفی به‌عنوان دبیر کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر به این نکته اشاره کرد که 28 دستگاه کشوری ازجمله وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، بهداشت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و سازمان‌هایی همچون شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، معاونت توسعه روستایی، ریاست جمهوری و ستاد اجرایی فرمان امام در این مجموعه مشارکت دارند تا فعالیت‌های مرتبط با بخش روستایی و عشایری را در این کمیته پیگیری کنند.

    وی به این نکته اشاره کرد که طبق اطلاع‌رسانی‌های انجام‌شده در این کمیته 6 هزار واحد بهداشتی روستایی و عشایری توسط وزارت بهداشت در دستورکار قرار دارد که 2 هزار واحد آن در دهه فجر افتتاح می‌شود.

    فلسفی احداث خانه‌های بهداشت،‌ مراکز جامع روستایی، درمانگاه‌های روستایی و منازل پزشکان در بخش‌های روستایی را ازجمله این طرح‌ها برشمرد که می‌تواند در توسعه زیرساخت‌های وزارت بهداشت و ارائه خدمات بهتر به روستاییان و عشایر مؤثر باشد.

    وی همچنین به افتتاح 5 هزار پروژه توسط سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان خبر داد و گفت: 60 درصد کل این پروژه‌ها مربوط به بهسازی معابر روستایی، ایجاد اماکن بهداشتی، مدیریت پسماند در 8 هزار روستا و ایجاد بوستان و فضای سبز خواهد بود.

    دبیر کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر همچنین از فعالیت‌های پایگاه‌های بسیج در این کمیته اشاره کرد و گفت: 2 هزار و 35 پایگاه بسیج و 150 حوزه در سراسر کشور به‌ویژه در مناطق عشایری برنامه‌های ویژه‌ای را اجرا می‌کنند که سرکشی به خانواده شهدا، اعزام اکیپ پزشکی به مناطق عشایری و اعزام مبلغ به این مناطق از مهم‌ترین آنهاست، مضاف بر اینکه 150 عنوان برنامه ورزشی و بازی‌های محلی توسط فدراسیون ورزش‌های روستایی در سراسر کشور اجرا می‌شود.

    فلسفی همچنین به این نکته اشاره کرد که 14 هزار کانون فرهنگی و هنری روستایی در سراسر کشور داریم که در تمام این کانون‌ها برنامه‌های ویژه دهه فجر برگزار می‌شود. مضاف بر آنکه 500 صندوق اعتبارات خرد توسط دفتر زنان روستایی در این ایام افتتاح خواهد شد.

    صدور حکم بازنشستگی پیش از موعد 10 هزار ساکن روستایی و عشایری توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی خبر دیگری بود که فلسفی به آن اشاره کرد و افزود: روز یازدهم بهمن‌ماه تمام پروژه‌های روستایی و عشایری به صورت هم‌زمان و از طریق ویدئوکنفرانس به همت کمیته‌های روستایی و عشایری در 31 استان کشور به‌طور هم‌زمان کلید می‌خورد. مضاف بر آنکه روز چهاردهم بهمن‌ماه تمام بخش‌های عشایری و روستایی که عضو کمیته هستند در حرم امام راحل(ره) طی یک ویژه‌برنامه با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید میثاق می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو