عصر بازار

شرکت‌های دولتی ۱۹ هزار میلیارد وام داخلی و خارجی گرفتند

عصر اعتبار-شرکت‌های دولتی در سال گذشته با وجود مجوز ۳۵ هزار میلیارد تومانی برای دریافت وام‌های داخلی و خارجی حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان آن را دریافت کردند.

شرکت‌های دولتی ۱۹ هزار میلیارد وام داخلی و خارجی گرفتند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در بودجه سال 1395 شرکت‌های دولتی و موسسات انتفاعی وابسته به دولت مجوز داشتند تا حدود 27 هزار و 888 میلیارد تومان تسهیلات بانکی و سایر وام‌های داخلی و تا 7637 میلیارد تومان وام‌های خارجی دریافت کنند. این در حالی است که گزارش تفریغ بودجه نشان می‌دهد در عمل 67 درصد از تسهیلات بانکی و سایر وام‌های داخلی و همچنین هشت درصد از وام‌های خارجی جذب شده است.

    براساس این گزارش شرکت‌های دولتی امکان استفاده از 27 هزار و 788 میلیارد تومان تسهیلات بانکی و سایر وام های بانکی را داشتند که 18 هزار و 725 میلیارد تومان آن را دریافت کردند. از سوی دیگر این شرکت‌ها مجاز به گرفتن 7337 میلیارد تومان وام خارجی بودند که 586 میلیارد تومان آن محقق شده است، در مجموع وام‌های داخلی و خارجی شرکت‌های دولتی 35 هزار و 125 میلیارد تومان بوده که 19 هزار و 311 میلیارد آن معادل 55 درصد دریافت شده است.

    در مورد عملکرد موسسات انتفاعی وابسته به دولت در دریافت تسهیلات داخلی و خارجی نیز گزارش دیوان محاسبات نشان می‌دهد هیچ رقمی در این باره دریافت نشده است به گونه‌ای که برای این موسسات تا 100 میلیارد تومان تسهیلات بانکی و سایر وام‌های داخلی و همچنین 300 میلیارد تومان وام‌های خارجی پیش بینی شده بود که عملکرد آن صفر است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی