عصر بازار

وزیر کار:

سال تصمیمات نادرست درباره صندوق‌های بازنشستگی گرفته شد

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۵۰ سال تصمیمات نادرست درباره صندوق‌های بازنشستگی گرفته شده است گفت: بیمه یعنی کاهش ریسک مردم در سالمندی اما در حال حاضر ۶ میلیون سالمند بیمه نیستند.

سال تصمیمات نادرست درباره صندوق‌های بازنشستگی گرفته شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، علی ربیعی امشب در جلسه شورای اشتغال و رفع موانع تولید استان گیلان در سالن غدیر استانداری گیلان اظهار داشت: از میانه کار دولت یازدهم دوره‌ای تاریخی برای دولت آغاز شد زیرا پنجره‌ای از مشکلات فراوان به‌روی دولت گشوده شد.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نگرانی‌های موجود در راستای بروز خشکسالی در سال آینده خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر 40 درصد کاهش منابع آبی در استان گیلان داشته‌ایم و خاک نیز شرایط مناسبی ندارد.

    ربیعی با بیان اینکه 50 سال تصمیمات نادرست درباره صندوق‌های بازنشستگی گرفته شده است عنوان داشت: بیمه یعنی کاهش ریسک مردم در سالمندی اما در حال حاضر 6 میلیون سالمند بیمه نیستند.

    وی با تاکید بر اینکه مسئولان دولتی در سطح استان گیلان باید بیشتر از گذشته تلاش و عقلانیت را در دستور کار خود قرار دهند عنوان داشت: در حال حاضر باید 17 هزار شغل در حوزه اشتغال روستایی ایجاد شود و تنها راه تحقق آن سخت‌کوشی، پشتکار و هزینه کردن درست منابع است.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه بیکاری سبب بروز مشکلات روانی در جامعه شده است خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشور با بحران شکاف طبقاتی و کمبود درآمد مواجه است و باید راهکاری برای پاسخگویی به عطش بیکاری مردم پیدا کرد.

    وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران در حاضر دچار سردرگمی هستند اظهار داشت: زیرساخت‌های لازم برای ایجاد کانون سرمایه‌گذاران آماده است و استانداران باید با رویکرد کارآفرینی به‌دنبال رفع معضلات این حوزه باشند زیرا استانی که کارآفرین نباشد موفق نمی‌شود.

    ربیعی با تاکید بر اینکه باید تحولی در شیوه‌های مدیریتی ایجاد کرد ابراز داشت: شیوه‌های مرسوم مدیریتی که متاسفانه در کشور جا افتاده نمی‌تواند سبب توسعه و افزایش سطح اشتغال در جامعه شود.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی "فقر زدایی" و "ایجاد اشتغال" را به‌عنوان دو برنامه اصلی دولت تا سال 1400 معرفی کرد و اظهار داشت: استانداران باید در کنار کارگروه‌های اشتغال، کارگروه فقرزدایی نیز ایجاد کنند و در کنار آن به‌دنبال حمایت از سرمایه‌گذاران باشند.

    وی استان گیلان را استانی با آمار بالای افراد ترک تحصیلکرده دانست و تصریح کرد: امسال باید فقر غذایی را در کشور ریشه کن کنیم و با شناسایی نیازمندان سطح حمایت اجتماعی از مردم را افزایش دهیم.

    ربیعی ضمن تشریح چگونگی اجرای طرح‌های فقرزدایی و ایجاد اشتغال خاطرنشان کرد: برای نخستین بار سهمی برای اجرای این دو طرح در لایحه بودجه در نظر گرفته شده است اما مجلس ایراداتی را به منابع تامین آن گرفته است که نیاز به اصلاح دارد.

    وی با اعلام اینکه ایجاد اشتغال روستایی و اشتغال حمایتی در دستور کار دولت است گفت: در حال حاضر توافقنامه‌ای با سازمان برنامه بودجه و شخص نوبخت به مبلغ 117 میلیارد تومان در راستای مداخله در بازار کار امضاء شده است که سبب بهبود شرایط اشتغال حمایتی در کشور می‌شود.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه وام‌های اشتغال روستایی از فردا در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد خاطرنشان کرد: شروع پرداخت وام‌های اشتغال از استان گیلان آغاز شده و در سراسر کشور ادامه پیدا می‌کند.

    ربیعی با اشاره به اینکه 25 روستا در استان گیلان به‌عنوان روستای کانونی حوزه اشتغال روستایی انتخاب می‌شوند اظهار داشت: اولویت اصلی استان گیلان در راستای ایجاد اشتغال باید حوزه گردشگری باشد.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه استان گیلان در حال حاضر استانی مسافرگرد است خاطرنشان کرد: این استان باید به استان گردشگرپذیر تبدیل شود تا پول و سرمایه در استان باقی‌ بماند و بر آن افزوده شود.

    وی با اعلام اینکه گردشگری استان گیلان باید مبتنی بر حوزه‌های بومی و محلی باشد تصریح کرد: 47 کارشناس بین المللی از خارج از کشور به ایران آمدند تا با بررسی‌های دقیق نقاط ضعف موجود در حوزه‌های مختلف اشتغال را شناسایی کنند.

    ربیعی با بیان اینکه 15 هزار نفر در استان گیلان بیمه شده جدید هستند اظهار داشت: باید در کنار هر شغل رسمی یک شغل غیررسمی نیز ایجاد شود که در حال حاضر روند ایجاد آن‌ها در کشور رو به رشد است.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه شغل‌های ایجاد در کشور باید کیفیت مناسب و درآمد بالایی را برای مردم ایجاد کنند اعلام کرد: در حال حاضر شغل‌های ایجاد شده از نظر کیفیتی و درآمدی وضعیت قابل قبولی ندارند.

    ربیعی با تاکید بر اینکه شغل‌های پیش‌بینی شده در حوزه تامین اجتماعی و در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ایجاد نشده‌اند اظهار داشت: 15 هزار شغل در کشور از حداقل حقوق و بیمه برخوردار هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو