عصر بازار

معاون وزیر ارتباطات :

مشکلات مالیاتی و بیمه کسب و کارهای استارت آپی در حال پیگیری است

عصر اعتبار- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیگیری مشکلات استارت آپ‌ها در حوزه مالیات و بیمه به صورت فوریتی خبر داد و گفت: دغدغه فعالان حوزه کسب و کارهای نوپا، بیمه و مالیات است که به عنوان یک طرح فوریتی از سوی نهادهای ذی‌ربط از جمله سازمان فناوری اطلاعات کشور در حال رسیدگی است.

مشکلات مالیاتی و بیمه کسب و کارهای استارت آپی در حال پیگیری است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، رسول سراییان، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان فناوری اطلاعات درباره مشکلات استارت آپ‌ها در حوزه بیمه و مالیات گفت: برخی از دغدغه‌های استارت آپ‌ها بررسی شده و روند تکمیل بررسی در حال انجام است. حوزه مشترک و مهم در بین دغدغه فعالان حوزه کسب و کارهای نوپا بیمه و مالیات به شمار می‌رود؛ در واقع بخش دغدغه مالیاتی استارت آپ‌ها به وزارت امور اقتصادی و دارایی مربوط است و مسئله بیمه نیز به سازمان تامین اجتماعی و در نهایت به مجموعه وزارت کار ارتباط دارد و این مسئله به عنوان یک طرح فوریتی از سوی نهادهای ذی‌ربط از جمله سازمان فناوری اطلاعات کشور در حال رسیدگی است.

    معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مشکلات قضایی و برخورد سلیقه‌ای با استارت آپ‌ها گفت: در نشست با استارت آپ‌ها مسئله تماس از سوی برخی ارگان‌ها با شماره‌های Private یا همان شماره‌های خصوصی به منظور حذف برخی از محتواها مطرح شد که نمونه‌ای از برخورد سلیقه‌ای با استارت آپ‌ها است. همچنین استارت آپ‌ها به خصوص کسب و کارهای نوپا حوزه محتوایی درگیر مشکلات قضایی بسیاری هستند که رفع این مشکلات خارج از چارچوب وزارت ارتباطات است اما به هیچ عنوان این مشکلات در آینده ادامه نخواهد داشت و با مذاکره و بررسی دغدغه‌های ارگان‌های مسئول ، مکانیزمی برای رفع این دسته از مشکلات ایجاد می‌شود.

    رییس سازمان فناوری اطلاعات کشور گفت: به منظور گسترش آموزش فعالان عرصه استارت آپی و حمایت از کسب و کارهای نوپا قرار است تا مراکز توانمند سازی و تسهیل گری کسب و کارهای نوپا افزایش پیدا کند.

    وی اظهار داشت: بر اساس نقشه راه مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا، این مراکز باید گسترش پیدا کند و در تمامی استان‌ها یک دفتر فعال داشته باشد.

    سراییان تاکید کرد: فعالیت‌های بسیار زیادی برای حمایت از استارت آپ‌ها در راه است و در دهه فجر شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی