عصر بازار

ویزا کارت در حال تست کارت های بیومتریک است

عصر اعتبار- شرکت ویزا کارت در حال آزمایش کارت های جدید خود بر پایه فناوری بیومتریک با ضریب امنیت بسیار بالا است.

ویزا کارت در حال تست کارت های بیومتریک است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا ، شرکت ویزا کارت اعلام کرد که در حال تست بر روی کارت های بیومتریک به منظور پرداخت های بدون تماس در دو بانک قبرس و «مانتن آمریکا کردیت یونین» است.

    فناوری بیومتریک از ویژگی های فیزیکی برای احراز هویت صاحب کارت استفاده می کند. در طرح آزمایشی ویزا کارت، صاحبان کارت برای احراز هویت به جای استفاده از پین کد از اثر انگشت استفاد می کنند.

    کارت بیومتریک شرکت ویزا بر اساس دادهای موجود در اثر انگشت کاربر برنامه ریزی شده است. زمانیکه کارت مورد استفاده قرار می گیرد، از مشتریان خواسته می شود که اثر انگشت خود را در مقابل یک حسگر کوچک روی کارت نگه دارد و بدین صورت پرداخت بدون تماس از طریق دادها انجام می گیرد. سپس اثر انگشت با اطلاعات ذخیره شده در کارت تطبیق داده می شود تا هویت کاربر تایید شود. چراغ های سبز و قرمز با یکدیگر در داخل کارت تلقیق می شوند تا تطبیق را نشان دهند.

    شرکت ویزا کارت اعلام کرد که جهان بسرعت در حال رفتن به سمت عدم نیاز به وارد کردن رمز عبور است و با استفاده از فناوری های بیومتریک مشتریان می توانند زندگی راحت تری را تجربه کنند.

    از جمله ویژگی های دیگر کارت های بیومتریک امنیت بالای آن است و به دلیل اینکه اطلاعات منحصر به فرد است، دیگر امکان سرقت پول از کارت وجود ندارد. البته تا اواخر سال 2017 میلادی بیشتر بانک ها یک تراشه جدیدی را بر روی کارت ها صادر کردند که مجهز به فناوری EMV بود. البته این نوع کارت ها امنیت بیشتری دارند و هک کردن آنها نیز سخت است؛ اما همچنان نیازمند پین کند هستند که می تواند در اختیار هکرها قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی