عصر بازار

عضو انجمن انبوه سازان مسکن مطرح کرد:

رشد قیمت مسکن در سال آینده، بیشتر از نرخ تورم نخواهد بود

عصر اعتبار- شوکتی گفت: سال آینده هیچ اتفاق خاصی در بازار مسکن نخواهد افتاد و رشد قیمت‌ها در این بخش متناسب با نرخ تورم در نوسان خواهد بود.

رشد قیمت مسکن در سال آینده، بیشتر از نرخ تورم نخواهد بود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  عباس شوکتی عضو انجمن انبوه سازان مسکن در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین المللی املاک و مستغلات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دی‌ ماه امسال در تهران 19 هزار معامله مسکن انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، نشان دهنده افزایش 15 درصدی قیمت مسکن است.

    وی ادامه داد: برخی از سوداگران جو روانی افزایش قیمت در بازار مسکن ایجاد کرده اند، به گفته آنها قیمت مسکن همواره در حال افزایش است و خریداران باید در کوتاه مدت واحد مسکونی خود را تهیه کنند، زیرا سال آینده قیمت مسکن گران‌تر می‌شود؛ این گفته صحت ندارد و باید مسئولان هرچه سریعتر این جو روانی را برطرف کنند.

    شوکتی تصریح کرد: در 9 ماهه نخست امسال متوسط قیمت مسکن که در شهر تهران معامله شد، 4 میلیون و 100 هزار تومان بود، اما در دی ماه امسال با ورود عده‌ای سوداگر به بازار، متوسط قیمت‌ها بدون هیچ دلیلی به 5 میلیون و 200 هزار تومان افزایش یافت؛ در حالیکه شرایط اقتصادی ایجاب می‌کند، رشد قیمت ها در این بخش در حد نرخ تورم عمومی افزایش پیدا کند.

    عضو انجمن انبوه سازان مسکن با اشاره به اینکه آمارها افزایش قیمت در بازار مسکن را نشان نمی‌دهد، گفت: متقاضیان نباید شتاب زده با قیمت های بالا، مسکن مورد نیاز خود را خریداری کنند، پیش بینی می‌شود که سال آینده در برخی از مناطق، قیمت مسکن روند نزولی خواهد داشت.

    وی تاکید کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی امسال، سال آینده هیچ اتفاق خاصی در بازار مسکن نخواهد افتاد و رفتار بازار و رشد قیمت ها در این بخش متناسب با تورم عمومی کشور در نوسان خواهد بود.

    شوکتی با اشاره به بودجه دولت در سال آینده گفت: دولت در بودجه آینده برای ارائه خدمات عمومی واحدهای نوساز، افزایش قیمت پیش بینی نکرده است ، با وجود این سال 97، شاهد رشد  آنچنانی قیمت ها در بازار مسکن نخواهیم بود.

    عضو انجمن انبوه سازان مسکن با بیان اینکه باید مصرف‌کنندگان واقعی وارد بازار مسکن شوند، افزود: ورود مصرف‌کنندگان واقعی در بازار، هرگونه سوداگری و حباب ایجاد شده در برخی از مناطق شهری را از بین می برد.

    فعال حوزه املاک گفت: در گذشته تقاضا در بازار مسکن همواره دو دسته مصرفی و سرمایه‌گذاری داشته است، اما آمارها نشان می‌دهد، در سال های اخیر حضور مصرف‌کننده واقعی در بازار مسکن بیشتر شده است.
    وی با بیان اینکه مردم معمولا سرمایه‌های خود را در بخش‌های سودآور، سرمایه‌گذاری می‌کنند، افزود: بین سال‌های 86 تا 92 بازار مسکن سود فراوانی برای سرمایه گذاران داشت، اما هم اکنون سود سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن در حد نرخ تورم و در نقطه معقولی قرار دارد.

    شوکتی در خاتمه یادآور شد: در مجموع در کشورمان حدود 24 میلیون خانوار وجود دارد و تعداد واحدهای مسکونی در کشور 27 میلیون دستگاه است که از آن 2 میلیون و 600 هزار واحد خالی مانده است، بنابراین در این شرایط نباید انتظار افزایش قیمت ها را در بازار داشته باشیم، مگر این که عده ای به دنبال سوداگری و کسب منافع زیادی در بازار باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو