عصر بازار

پرداخت وام اشتغال روستایی آغاز شد

عصر اعتبار- پرداخت وام‌های اشتغالزایی روستایی و عشایری در کشور روز گذشته با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در لنگرود به طور رسمی آغاز شد.

پرداخت وام اشتغال روستایی آغاز شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، پرداخت وام اشتغالزایی روستایی و عشایری کشور دیروز به طور همزمان در استان های گیلان ، زنجان ، همدان ، اصفهان و اردبیل و بصورت نمادین با پرداخت وام به سید اصغر میرسیار کشاورز اهل روستای پشت له له سر لنگرود به مبلغ 10 میلیون تومان برای خرید ماشین نشاء کار در بانک کشاورزی این شهرستان آغاز شد.
    وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بعد از اعطای این وام به کشاورز لنگرودی به نشست شورای اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان رفت.
    علی ربیعی با بیان اینکه برای اشتغالزایی روستایی و عشایری 12 هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است افزود : 2 تا 3 هزار میلیارد تومان از اعتبارات اشتغالزایی روستایی و عشایری امسال به صورت تسهیلات بانکی پرداخت می شود و 10 هزار میلیارد تومان دیگر در بودجه سال آینده پیش بینی شده است.
    وی با بیان اینکه امسال به 8 هزار متقاضی از 50 هزار متقاضی وام های توسعه روستایی و عشایری تسهیلات پرداخت می شود تصریح کرد :  متقاضیان باید در سایت کارا نام نویسی کنند.
    وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در پایان با بیان اینکه سقف وام ها متناسب با وضعیت بیکاری ، محرومیت و درآمد در مناطق مختلف متفاوت است افزود : برای طرح اشتغالزایی فردی تا 50 میلیون تومان و برای طرح های خوشه ای و شرکتی 15 میلیارد تومان است.
    مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه حمایت از تولید کنندگان روستایی و عشایری از برنامه های دولت و خانه ملت است افزود : حمایت از طرح های کشاورزی و گردشگری روستایی در الویت است.
    وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی همچنین امروز از یک واحد تولید عایق های حرارتی با تولید سالانه 15 هزار تن و اشتغالزایی 60 نفر در ناحیه صنعتی آسیابران رانکوه املش بازدید کرد.
    علی ربیعی در سفر به املش همچنین با ساخت یک درمانگاه تامین اجتماعی و ایجاد یک باجه بانک رفاه کارگران در ساختمان تامین اجتماعی این شهرستان موافقت کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی