عصر بازار

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی :

بورس بین المللی در مناطق آزاد اقتصادی ایجاد می شود

عصر اعتبار- دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از ایجاد بورس بین المللی در مناطق آزاد اقتصادی خبر داد.

بورس بین المللی در مناطق آزاد اقتصادی ایجاد می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، مرتضی بانک گفت: تعاملات خوبی با نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس صورت گرفته و یک تفاهم منطقی، اصولی و تخصصی درباره ایجاد  8 منطقه آزاد تجاری و صنعتی بین دولت و مجلس وجود دارد البته کارگروهی نیز برای رفع برخی از نواقص درباره بخشی از مناطق آزاد اقتصادی که در لایحه دولت آمده، ایجاد شده است.

    دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد:باید امکانات مناسبی در مناطق آزاد اقتصادی ایجاد شود تا سرمایه‌گذاران با تکیه بر منابع مالی در این مناطق فعالیت کنند البته منظور از امکانات مالی تخصیص اعتبارات دولتی نیست بلکه باید شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری فراهم شود.

    استراتژی شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی توجه به بازارهای پولی و مالی خارجی است

    بانک افزود: استراتژی شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور توجه به بازارهای پولی و مالی خارجی با استفاده از مکانیزم‌های مختلف است که می‌توان به استفاده از ظرفیت فاینانس یا ایجاد بورس بین‌المللی اشاره کرد.

    وی ادامه داد:ایجاد بورس بین المللی در مناطق آزاد اقتصادی جزو اهداف اصلی شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

    توسعه از طریق ایجاد صنعت و بکارگیری صحیح منابع پولی و مالی ممکن می شود

    دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی  به خانه ملت گفت: توسعه در کشور از طریق ایجاد صنعت و فعالیت‌های تولیدی و همچنین با بکارگیری صحیح منابع پولی و مالی ممکن می‌شود که بدیهی است استفاده از دو راهکار مذکور مسئله‌ای در دستیابی به هدف ایجاد نمی‌کند.

    بانک افزود: شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مقدماتی را فراهم کرده و هماهنگی‌هایی نیز با وزیر اقتصاد و سازمان بورس صورت گرفته تا از امکانات پولی و مالی خارجی بیشتر استفاده شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو