عصر بازار

جدول طرح رونق تولید تا پایان دی‌ماه؛

هر استان چه قدر وام گرفت؟

عصر اعتبار- واحدهای تولیدی و صنعتی استان‌های اصفهان، تهران و مرکزی به ترتیب بیشترین و واحدهای تولیدی استان‌های ایلام، کرمان و خراسان شمالی به ترتیب کمترین میزان تسهیلات در طرح رونق تولید را تا پایان دی‌ماه سال جاری دریافت کردند.

هر استان چه قدر وام گرفت؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، تا پایان دی‌ماه امسال و در قالب طرح رونق تولید 41 هزار و 668 بنگاه تولیدی ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 20 هزار و 551 واحد به بانک‌ها معرفی شده و اعتباری معادل 15 هزار میلیارد و 160 میلیون تومان برای آنها در نظر گرفته‌ شده است. علاوه بر این به 16 هزار و 101 واحد تولیدی مبلغی معادل 11 هزار میلیارد و 775 میلیون تومان پرداخت شده است.

    در سال گذشته طرح رونق تولید اقتصادی با پرداخت تسهیلاتی معادل 17 هزار میلیارد تومان به 24 هزار واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی در دستور کار قرار گرفت و در سال جاری نیز این طرح به عنوان مکمل طرح قبلی در جهت پرداخت تسهیلات به 30 هزار واحد تولیدی مدنظر قرار گرفته است.

    در طرحی که قرار شد با عنوان رونق تولید اقتصادی در سال جاری مدنظر قرار گیرد 20 هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت به 10 هزار واحد صنعتی در راستای بهبود وضعیت فعلی و نیز 10 هزار میلیارد تومان برای 5000 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ به منظور نوسازی و بهسازی تعریف شده است.

    بر اساس جدولی که در اختیار قرار گرفته تا پایان دی ماه امسال 41 هزار و 668 بنگاه تولیدی کوچک و متوسط در قالب طرح رونق تولید ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 20 هزار 551 واحد به بانک معرفی شده و مبلغی حدود 15 هزار میلیارد و 160 میلیون تومان برای آن‌ها در نظر گرفته شده‌ است. علاوه بر این به 16 هزار و 101 واحد تولیدی مبلغی معادل 11 هزار میلیارد و 775 میلیون تومان پرداخت شده است.

    نکته جالب در مورد پرداخت تسهیلات در طرح رونق تولید، استان‌هایی است که بیشترین و کمترین میزان تسهیلات به واحدهای تولید آنها پرداخت شده است. در این بین 1482 واحد تولیدی استان اصفهان رقمی معادل 1281 میلیارد تومان دریافت کرده‌اند و پس از آن 656 واحد تولیدی در تهران موفق به دریافت 942 میلیارد تومان شده‌اند. پس از اصفهان و تهران نیز به 838 واحد تولیدی استان مرکزی رقمی معادل 676 میلیارد تومان پرداخت شده است.

    اما استان‌های ایلام، کرمان و خراسان شمالی به ترتیب کمترین میزان تسهیلات پرداختی را به واحدهای تولیدی در بین استان‌های کشور تا پایان دی‌ماه سال جاری به خود اختصاص داده اند. 70 واحد تولیدی و صنعتی استان ایلام 29 میلیارد و 500 میلیون تومان، 147 واحد تولیدی و صنعتی استان کرمان 38 میلیارد و 580 میلیون تومان و 136 واحد تولیدی و صنعتی خراسان شمالی 45 میلیارد و 950 میلیون تومان تسهیلات بانکی در طرح رونق تولید دریافت کردند.

    در ذیل جدول مربوط به گزارش تسهیلات پرداختی به بنگاه‌های کوچک و متوسط در قالب طرح رونق تولید از ابتدای سال تا پیان دی‌ماه سال جاری آورده شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو