عصر بازار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

نرخ دلار اثر پایداری در بازار مسکن ندارد

عصر اعتبار- عضو کمیسیون عمران مجلس، با رد تاثیر پذیری بازار مسکن در کوتاه مدت از نوسانات نرخ ارز، گفت: اگر ارز در مدتی طولانی افزایش قیمت داشته و در رقم بالایی بایستد همه چیز را تحت تاثیر قرار می دهد.

نرخ دلار اثر پایداری در بازار مسکن ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا ، سیدکمال الدین شهریاری با انتقاد از نابسامانی بازار ارز، اظهار داشت: ادامه آشفتگی بازار ارز و نوسان قیمتی در آن به بازارهای موازی نیز تسری پیدا می کند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عرضه بیشتر ارز به بازار از سوی بانک مرکزی می تواند آشفتگی بازار را کاهش دهد، افزود: هر چه دسترسی به ارز آسان تر باشد نرخ ها در بازار آزاد کاهش یافته و به سمت نرخ بانک مرکزی سوق پیدا می کند.

    نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه مدیریت شناور سیاست بانک مرکزی برای تنظیم بازار ارز و کوتاه کردن دست سوداگران بوده است، تصریح کرد: در روزهای اخیر آشفتگی بازار ارز متقاضیان را دچار مشکل کرده زیرا ما تقاضای ضروری ارز برای سفرهای ضروری، بیماری و واردات داریم از این رو باید مدیریت بازار انجام شود.

    وضعیت فعلی بازار ارز تا حدودی بر مسکن اثر داشته است

    شهریاری در پاسخ به این سوال که نابه سامانی بازار ارز چه میزان در بازار مسکن متجلی شده است، گفت: وضعیت فعلی بازار ارز می تواند بر مسکن اثر داشته باشد زیرا همه عوامل در اقتصاد با یکدیگر مرتبط هستند و بیشترین تاثیر بر بازار طلا مشاهده می شود.

    وی با بیان اینکه نابه سامانی و نوسان نرخ ارز به سرعت در بازار مسکن تاثیر گذار نیست، افزود: در نهایت اگر ارز در یک مدت طولانی افزایش قیمت داشته و در یک رقم بالایی بایستد همه چیز را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه بازار مسکن، خودرو و صنعت ما تا اندازه ای به ارز وابسته است، تصریح کرد: در حال حاضر بازار مسکن تحت تاثیر شرایط دیگری حرکت کرده و خیلی متاثر از نرخ ارز نیست.

    بیشترین تاثیر بازار مسکن ناشی از تغییر نرخ سود سپرده های بانکی است

    وی ادامه داد: تغییرات رخ داده در بازار مسکن متاثر از تغییر نرخ سود سپرده در بانک ها بوده که باعث شد مردم سرمایه های خود را در کوتاه مدت به سمت بازار ارز و طلا و در دراز مدت به سمت مسکن هدایت کنند.

    شهریاری با بیان اینکه افزایش سهم وام در خرید مسکن نیز از عوامل دیگر تاثیر گذار در وضعیت فعلی بازار مسکن است، گفت: با در نظر گرفتن این عامل در تحرک بازار مسکن بیشترین تاثیر متوجه خانه های نقلی شده است.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: فکر نمی کنم دلار اثر خیلی پایداری در بازار مسکن گذاشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی