عصر بازار

رئیس بیمه مرکزی ایران در پنجاهمین سالگرد بازار سرمایه خبر داد:

ابلاغ اساسنامه تیپ حاکمیت شرکتی بیمه‌ها از هفته آینده

عصر اعتبار- رئیس کل بیمه مرکزی ایران با بیان اینکه می‌توان از طریق بیمه‌های عمر متصل به سهام امکان توسعه صنعت بیمه در بازار سرمایه را فراهم کرد، گفت: اساسنامه تیپ شرکت‌های بیمه براساس حاکمیت شرکتی از هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

ابلاغ اساسنامه تیپ حاکمیت شرکتی بیمه‌ها از هفته آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی ایران امروز در بزرگداشت پنجاه سالگی بازار سرمایه ایران با بیان اینکه هم‌اکنون بازار پول، سهم قابل توجهی از تامین مالی کشور را به خود اختصاص داده، گفت: عملکرد بازارهای مالی کشور در سال‌های گذشته نشان می‌دهد که وضعیت چندان مطلوبی در این بازارها وجود نداشته و ناکارآمدی جدی در بازارهای مالی دیده می‌شود.

    وی با بیان اینکه حل مشکل بازارهای مالی از اهداف دولت است، عنوان کرد: اگرچه اقدام‌های مثبتی طی سال‌های گذشته توسط مسئولان رخ داده و نهادهای مؤثری در این زمینه تشکیل شده، اما انتظار می‌رود به تدریج بازار سرمایه بتواند نقش کلیدی خود را از توسعه صنعت مالی کشور ایفا کند. در این زمینه بازار بیمه می‌تواند واسطه خوبی بین بازار سرمایه و بازار پول باشد.

    این مقام مسئول با اشاره به عدم توسعه بیمه‌های عمر در کشور، عنوان کرد:‌ این موضوع ناشی از شرایط اقتصادی و تمرکز سرمایه‌ها بر روی دارایی‌های غیرمولد و همین‌طور ناکارآمدی سیستم بانکی بوده است، این در حالی است که در برنامه ششم توسعه تأکید بسیاری بر روی افزایش سهم بیمه‌های عمر در صنعت بیمه شده، در حالی که طی سه سال اخیر، بیمه‌های عمر با رشد 40 درصدی روبه‌رو بوده‌اند.

    همتی، بیمه‌های عمر مبتنی بر سهام را از جمله راهکارهای توسعه صنعت بیمه در بازار سرمایه کشور عنوان کرد و گفت: وقوع حوادث طبیعی در بسیاری از کشورهای دنیا باعث شده تا امروزه از طریق اوراق بهادار مبتنی بر بیمه‌های حوادث، منابع مالی مناسبی از طریق بازار سرمایه جذب شود.

    رئیس کل بیمه مرکزی از نهایی شدن مقررات راه‌اندازی دستورالعمل صندوق سرمایه‌گذاری بیمه حوادث خبر داد و گفت: با تأسیس این صندوق، نقش مردم، دولت و صنعت بیمه به طور بارزی باعث خواهد شد تا صندوق‌های بیمه به بازار سرمایه متصل و به این ترتیب ریسک بیمه‌ها به سرمایه‌گذاران صندوق‌ها منتقل شود.

    این مقام مسئول از ابلاغ اساسنامه تیپ بیمه‌ها براساس حاکمیت شرکتی در هفته آینده خبر داد و گفت: با این اساسنامه، حقوق سهامداران جزء و بیمه‌گذاران از طریق بیمه‌های حاکمیتی شرکتی تأمین خواهد شد.

    همتی از به کارگیری استاندارد بین‌المللی IFRS17 از سوی بیمه مرکزی با همکاری سازمان حسابرسی، سازمان بورس برای افزایش شفافیت بیش از پیش و اعمال مقررات آیین‌نامه‌های مختلف سخن گفت و افزود: میزان سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه در بازارهای سهام ایران چیزی کمتر از 20 درصد حجم سرمایه‌گذاری‌های آنهاست، در حالی که اغلب این منابع در بانک‌ها متمرکز شده است.

    به گفته وی، توسعه بیمه عمر یکی از راه‌های افزایش همکاری صنعت بیمه با بازار سرمایه است که می‌تواند از طریق تزریق منابع به بازار کمک کند.

    همتی با بیان اینکه عمده بازار سرمایه ایران به بازار ثانویه اختصاص یافته است، گفت: بازار سرمایه ایران هنوز نتوانسته در بازار اولیه سهام، سهم چندانی را داشته باشد و باید توسعه نیافتگی و ناکارآمدی بازار سرمایه را نسبت به سایر بورس‌های دنیا پذیرفت.

    همتی در خاتمه، بر لزوم همگن‌بودن بازارهای مالی از طریق ایجاد کمیته ثبات بازارهای مالی تأکید کرد و گفت: انتظار می‌رود با تصویب این طرح در مجلس، ضمن ارتقای بازار سرمایه، نقش صنعت بیمه نیز افزایش یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو