عصر بازار

یک اقتصاد دان :

دلایل بهبود جایگاه ریسک اعتباری ایران

عصر اعتبار- یک اقتصاد دان کاهش ریسک اعتباری ایران را وابسته به رعایت استانداردهای جهانی در همه نهادهای اقتصاد ایران به خصوص نظام بانکی عنوان کرد.

دلایل بهبود جایگاه ریسک اعتباری ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا ، تیمور رحمانی ‌، درباره ارتقای جایگاه ریسک اعتباری ایران اظهارداشت: اساسا ایجاد و شکل گیری هرگونه ارتباط اقتصادی با جهان منوط به پذیرش قواعد بین المللی است.

    اهمیت استاندارد شدن صورت های مالی

    عضو هیات علمی دانشگاه تهران در ادامه به اهمیت استاندارد سازی صورت های مالی سیستم بانکی در ایران بر اساس پروتکل های بین المللی اشاره کرد و گفت: ‌بانک های ایرانی یکی از کانال های اصلی هرگونه ارتباط تجاری با شرکت و نهادهای خارجی هستند و به همین دلیل می بایست شفاف تر شدن صورت های مالی نظام بانکی و رعایت استانداردهای جهانی در آن به صورت جدی تری در ایران اجرایی شود.

    استفاده از فرصت ویژه «برجام»

    رحمانی یکی دیگر از دلایلی که باعث بهبود رتبه ریسک اعتباری ایران در جهان شده را تحولات مثبت بعد از «برجام» عنوان کرد و گفت: باید از این فرصت ویژه که نگاه دنیا به ایران در زمینه های سیاسی و اقتصادی تغییر کرده و جامعه جهانی اعتماد بیشتری به ایران پیدا کرده، نهایت استفاده را ببریم و تعاملات اقتصادی پایدارتری را با سایر کشورها برقرار کنیم و در شرایط فعلی ریسک اعتباری ایران پالس های مثبتی را برای تقویت تعاملات تجاری با دنیا برای سایر کشورها و نهادهای مهم و تاثیرگذار ایجاد کرده است.

    گردش صحیح نقدینگی

    همچنین این اقتصاد دادن به دولت و مقامات تصمیم گیرنده کشور توصیه کرد تا بخشی از نقدینگی فروش نفت و افزایش صادرات محصولات و کالاها به سایر بخش های مهم و بنیادی همانند سیستم بانکی هدایت شود تا با کم تر شدن مطالبات معوق گردش صحیح تری از نقدینگی و رفع گره های پیچیده اقتصادی در کشور حاکم شود تا این مسئله نیز در ارتقای ریسک اعتباری ایران نقش تازه تری را ایفا کند تا در نهایت به گشایش های اقتصادی جدید ایران با جامعه بین الملل منتهی شود.

    تاثیر ثبات سیاسی و امنیت

    در همین زمینه معاون وزیر اقتصاد در خصوص آخرین وضعیت ریسک اعتباری ایران اظهار داشته بود: ثبات سیاسی و امنیت موجب ارتقاء رتبه ریسک اعتباری ایران از نظر سازمان همکاری اقتصادی و توسعه شده است.

    از سویی دیگر، محمد خزاعی با بیان این مطلب افزود: در حالی که در مقطعی رتبه ریسک اعتباری کشورمان به هفت و بدترین رتبه رسید اما در سال 2017 این جایگاه در یک مرحله به شش و اخیرا به پنج ارتقاء یافته که نشان دهنده تغییر و تحولت مثبت و امیدوار کننده در اقتصاد ایران است.

    برنامه ایران برای ارتقای جایگاه

    همچنین رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران درباره برنامه های آینده برای ارتقای جایگاه ایران نیز اعلام کرد : در چند ماه آینده نیز تلاش می کنیم با تصحیح سایر امور و شفاف تر شدن رتبه ایران را بهبود بدهیم.

    این مقام رسمی همچنین افزود: سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه شامل35 کشور است و رتبه بندی این سازمان تاثیر مهمی در روابط تعاملات اقتصادی کشورها دارد و از نظر این سازمان فقط 35 کشور رتبه ریسک اعتباری زیر پنج و بقیه کشورها رتبه شش و هفت دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو