عصر بازار

خرید سهام بانک‌های چینی توسط ایرانی‌ها امکان‌پذیر نیست

عصر اعتبار- اخباری مبنی بر صدور مجوز خرید سهام بانک‌های چینی توسط ایرانی‌ها در چند روز گذشته منتشر شده که پیگیری‌ها نشان می‌دهد چنین موضوعی امکان‌پذیر نبوده و برنامه‌ای برای آن در دست اقدام نیست.

خرید سهام بانک‌های چینی توسط ایرانی‌ها امکان‌پذیر نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، چند وقتی است که بحث روابط بانکی بین ایران و چین در رسانه‌ها پُررنگ شده و هر روز خبرهای تازه‌ای در اینباره به گوش می‌رسد.

    در یکی از تازه‌ترین اظهارنظرها به نقل از رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین گفته شده که خرید سهام بانک‌های چینی از سوی سهامداران ایرانی در مراحل نهایی به سر می‌برد و بانک مرکزی چین مجوز لازم برای این اقدام را صادر کرده است. براین اساس، گفته شده که اکنون بانک مرکزی ایران باید مجوزهای لازم را صادر کند تا این موضوع عملی شود.

    پیگیری‌های حاکی از آن است که چنین موضوعی صحت ندارد و مذاکره‌ای نیز با بانک مرکزی در اینباره صورت نگرفته است. یکی از مقامات ارشد بانک مرکزی در این خصوص گفت: چنین بحثی در بانک مرکزی مطرح نشده و برنامه‌ای نیز برای این موضوع وجود ندارد.

    همچنین یکی از فعالان اقتصادی آشنا به روابط ایران و چین با بیان اینکه چنین بحثی به هیچ عنوان اعتبار ندارد، گفت: اقتصاد چین کاملا تحت کنترل دولت است و خرید سهام بانک‌های چینی یا تاسیس بانک توسط ایرانی‌ها اصلا امکان‌پذیر نیست.

    وی افزود: به طور حتم این موضوع صحت ندارد و چنین اتفاقی عملی نخواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی