عصر بازار

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس:

یکی از ویژگی‌های لایحه بودجه ۹۷، کم کردن فاصله بین اقشار ضعیف و غنی بود

عصر اعتبار- عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از جهت‌گیری‌های خوب بودجه، تلاش در راستای کاهش فاصله طبقاتی بود تا از سویی کسانی که درآمد بیشتری دارند باید مالیات بیشتری پرداخت کنند و کسانی که حقوق کمتری دارند تقویت شوند، بنابراین فاصله بین اقشار ضعیف و غنی را کم می کرد.

یکی از ویژگی‌های لایحه بودجه ۹۷، کم کردن فاصله بین اقشار ضعیف و غنی بود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از ایسنا، احمد حمزه‌ای درباره بودجه 97 و با بیان اینکه کلیات بودجه بد نبود اما روز گذشته در صحن مجلس رای نیاورد، افزود: یکی از جهت گیری‌های خوب بودجه، تلاش در راستای کاهش فاصله طبقاتی بود تا از سویی کسانی که درآمد بیشتری دارند باید مالیات بیشتری پرداخت کنند و کسانی که حقوق کمتری دارند تقویت شوند، بنابراین فاصله بین اقشار ضعیف و غنی را کم می‌کرد.

    نماینده شهرستان های جنوبی استان کرمان در مجلس تصریح کرد: در بحث یارانه‌ها نیز دولت این اختیار را داشت که دهک‌های بالا را که نیاز کمتری به دریافت یارانه را دارند، حذف کند و یارانه اقشار نیازمند که تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی هستند، مقداری تقویت کرده و این مسئله یکی دیگر از جهت گیری های خوب لایحه بودجه سال 97 بود.

    وی بیان کرد: در زمینه اشتغال‌زایی نیز اعتبارات خوبی در لایحه بودجه 97 در نظر گرفته شده بود و امیدواریم با آموزش در بخش‌هایی که می‌تواند موتور توسعه کشور را حرکت دهد، سرمایه‌گذاری شده و اقتصاد کشور را سر و سامان بدهد.

    عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقاط ضعف لایحه بودجه 97 گفت: قیمت حامل‌های انرژی دست کاری نشده بود که این امر در دراز مدت به نفع کشور نیست و باید سالی 10 درصد تغییر کند.

    وی افزود: بستن بودجه سال 98 مصادف با انتخابات مجلس است و امکان دارد مخالفت مجلس با این مسئله صورت بگیرد و سال بعد از آن انتخابات دولت و قیمت حامل ها دست نمی خورد و به نفع مملکت نیست که سوخت به هدر برود.

    حمزه ای با اشاره به اینکه آن جهشی که دولت برای افزایش قیمت حامل ها در بودجه 97 گذاشته بود خوب نبود، تصریح کرد: می‌توانیم با ابزار دیگر و به شکل‌های دیگر قیمت سوخت را تعدیل کرد اما در مجموع کلیات بودجه 97 در صحن علنی رای نیاورد و به کمیسیون تلفیق برگشت و ممکن است بحث های دیگری پیش بیاید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو