عصر بازار

عضو کمیسیون تلفیق بودجه :

منابع یارانه نقدی به ۲۹ هزار میلیارد تومان افزایش یافت

عصر اعتبار- عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: منابع یارانه نقدی در تبصره ۱۴ به ۲۹ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و حجم فروش اوراق نیز به پیشنهاد دولت بازگشت.

منابع یارانه نقدی به ۲۹ هزار میلیارد تومان افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس ، جبار کوچکی‌نژاد ، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون تلفیق بودجه برای بررسی برخی تبصره‌های لایحه بودجه سال 97، اظهار داشت: قرار شد در تبصره 14 که مربوط به پرداخت یارانه به خانوارها است رقم 23 هزار میلیارد تومان پیشنهادی دولت به 29 هزار میلیارد تومان افزایش یابد و منابع آن از محل فروش بیشتر بنزین و مالیات ارزش افزوده بنزین تأمین شود.

    عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مورد حجم انتشار اوراق اسلامی نیز گفت: دولت در لایحه حجم اوراق را 38 هزار و 500 میلیارد تومان پیشنهاد داد که در کمیسیون تلفیق به بیش از 40 هزار میلیارد تومان افزایش یافته بود بنابراین در جلسه امروز مجدداً رقم پیشنهادی دولت مبنا قرار گرفت.

    طبق پیشنهاد دولت برای پرداخت 23 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی به خانوارها، باید حدود 30 میلیون نفر از جمعیت فعلی یارانه‌بگیران حذف می‌شد که با نگرانی‌های نمایندگان مجلس این عدد به 29 هزار میلیارد تومان در حال حاضر افزایش یافت.

    در قانون بودجه سال 96 اعتبار یارانه نقدی خانوار 33 هزار و 500 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

    بر این اساس، منابع 29 هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته شده برای پرداخت یارانه نقدی در صورت تثبیت رقم 45500 تومان ماهانه به هر نفر، برای پرداخت یارانه نقدی به 53 میلیون نفر کفایت می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی