عصر بازار

سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبر داد؛

افزایش تهاتر بازنشستگان به ۴۰۰۰ میلیارد تومان

عصر اعتبار- سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از افزایش تهاتر بازنشستگان تا سقف ۴۰۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۹۷ خبر داد و گفت : کمیسیون تلفیق مجلس در نشست امروز خود این افزایش را به تصویب رساند.

افزایش تهاتر بازنشستگان به ۴۰۰۰ میلیارد تومان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، بهروز نعمتی درخصوص نشست امروز- دوشنبه- هیات رئیسه مجلس گفت: امروز هیات رئیسه در دو نوبت صبح و بعدازظهر با حضور آقایان تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق و جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و حاجی بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی تشکیل جلسه داد.
    سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه گزارش لایحه بودجه 97 پس از رد کلیات آن در صحن علنی به کمیسیون تلفیق ارجاع شده بود، در این کمیسیون اصلاحاتی روی آن صورت گرفت.
    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، در مورد جلسه آتی که برای بررسی مجدد گزارش کمیسیون تلفیق تعیین شده ادامه داد: اگر گزارش کمیسیون تلفیق با اصلاحاتی که صورت گرفته، امشب چاپ‌شده و فردا در اختیار نمایندگان قرار گیرد، در جلسه روز چهارشنبه هفته جاری مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد، در غیر این صورت جلسه بررسی کلیات لایحه بودجه به روز شنبه موکول خواهد شد.
    وی تاکید کرد: بر اساس آئین نامه داخلی مجلس، کمیسیون تلفیق حداکثر تا 72 ساعت فرصت دارد که گزارش خود را اصلاح کند که این امر امروز محقق شده و موارد موردنظر نمایندگان اصلاح شد.
    نعمتی با اشاره به اصلاحات صورت گرفته در گزارش کمیسیون تلفیق تصریح کرد: در مورد اوراق مشارکت در سه بخش اصلاحاتی را داشتیم مبنی بر اینکه دربخش غیر دولتی اوراق مالی منتشر شده که قبل از این سقف 25هزار میلیارد برای آن تعیین شده بود به 16 هزارو پانصد میلیارد کاهش یافت و در بخش دولتی‌ها نیز عدد 47 هزار میلیارد به 38 هزار و پانصد میلیارد کاهش پیدا کرد.
    سخنگوی هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: البته روی این موضوع بحث‌هایی هم وجود دارد مبنی بر اینکه سقف تعیین‌ شده در سال گذشته 31 هزار میلیارد بوده که در نهایت ممکن است در صحن برای اصلاح به کمیسیون تلفیق ارجاع شود.
    نعمتی افزود: در مورد موضوع تن خواه نیز به این صورت اصلاح شد که معمولا اوراق مربوط به آن در دی ماه تسویه می‌شود که رقم 10 هزار میلیارد به همان صورت قبل برای آن تعیین شد تا این هم جزء اوراق مالی باشد.
    سخنگوی هیات رئیسه مجلس عنوان کرد: در مورد هدفمندی یارانه‌ها از 87 هزار میلیارد به 98 هزار و هشتصد میلیارد افزایش پیدا کرد که رقم قابل توجهی است، همچنین پرداختی‌ها به مردم نیز که در لایحه دولت 23 هزار میلیارد بود تا 30هزار میلیارد افزایش یافت.
    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در مورد تهاترها به طور مثال در سازمان تامین اجتماعی قرار شد تا 50هزار میلیارد صورت بگیرد، افزود: برای بازنشستگان در لایحه دولت رقم یک هزار میلیارد تعیین شده بود که در کمیسیون تلفیق به 2 هزار میلیارد افزایش یافته بود که در پی اصلاحات صورت گرفته این میزان تا حدود 4000 میلیارد افزایش یافت، همچنین در رابطه با بحث حقوق، اختیاری که آموزش و پرورش و بنیاد شهید به استان‌ها داده بودند به روال قبل خود بازگشته و ملی شد.
    به گزارش خانه ملت، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، در بیان روال بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در جلسه آتی در صحن مطرح کرد: بر اساس ماده153 آیین نامه داخلی مجلس که گفته بعد از اینکه کمیسیون تلفیق گزارش خود را اصلاح کرده و مجدد برای بررسی به صحن تقدیم کرد، 3نفر نماینده موافق و 3 نفر نماینده مخالف می‌توانند اظهارنظر کنند، ضمن اینکه نمایندگان دولت و کمیسیون تلفیق نیز زمان لازم برای دفاع را در اختیار دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی