عصر بازار

صنعت بیمه قیم مدیریت ریسک است

عصر اعتبار- مدیر‌عامل بیمه آسیا گفت: در دنیا صنعت بیمه قیم مدیریت ریسک است.

صنعت بیمه قیم مدیریت ریسک است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا،  ابراهیم کاردگر در جلسه ستاد پنجمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و گل‌های فاطمی استان مرکزی، اظهار کرد: حضور بیمه آسیا در این جشنواره در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی است که شرکت‌های بیمه در کشور برعهده دارند.
    وی بیان کرد: صنعت بیمه نهادی است که در دنیا در کنار سایر نهادهای مالی فعالیت می‌کند و دو کارکرد اساسی دارد که مهمترین آن، ایجاد آرامش و آسایش برای خانوارها و آحاد مردمی است که در آن جامعه زندگی می‌کنند.
    کاردگر عنوان کرد: مردم هر جامعه با ریسک‌های متعددی مواجه هستند که ممکن است این ریسک‌ها به نوعی فرد، خانواده، فعالیت اقتصادی و غیره را تهدید کند.
    وی افزود: افراد در جوامع ریسک را شناسایی، اندازه‌گیری و کنترل می‌کنند و تا حدی نیز از آن اجتناب می‌کنند و سعی در انتقال این ریسک‌ها دارند، معمولا مردم ریسک‌ها را به صنعت بیمه منتقل می‌کنند.
    کاردگر ادامه داد: در دنیا صنعت بیمه قیم مدیریت ریسک است و امیدواریم که این مهم در ایران نیز محقق شود، با تاسیس صندوق حوادث طبیعی در مجلس، مسائلی مانند سیل، زلزله و دیگر خطرات، وارد این صندوق شده و به آنها پوشش بیمه‌ای داده می‌شود، در همین راستا دولت دیگر درگیر پرداخت خسارت‌های ناشی از  سیل و زلزله نمی‌شود و به مسئولیت ذاتی خود می‌پردازد.
    وی عنوان کرد: صنعت بیمه در فرایند انتقال ریسک‌ها، نیاز به مدیریت ریسک دارد، در نتیجه می‌توان گفت صنعت بیمه در این زمینه نمی‌تواند هیچ‌گونه ریسکی داشته باشد، لذا در کنار فعالیت‌های مدیریتی که در حال اتفاق است، یک بخش اتکاء ریسک نیز وجود دارد.
    کاردگر تصریح کرد: اتکاء ریسک به منزله واگذار کردن ریسک به بیمه‌گران خارجی است، به عنوان مثال در جریان سانحه کشتی سانچی 70 درصد خسارت ناشی از آن مربوط به بیمه‌گران خارج از کشور بود.
    وی اظهار کرد: فلسفه حوزه بیمه‌های اتکایی بر مبنای رخ ندادن سوخت سرمایه ملی است، امروزه ریسک‌های بزرگ در کشور مانند کشتی‌ها، هواپیما، نفت‌کش و پالایشگاه‌ها، دارای ریسک اتکایی در خارج از کشور هستند.
    وی در خصوص کارکرد مهم صنعت بیمه، اظهار کرد: بین دریافت مبلغ حق بیمه از مردم و پرداخت خسارت، یک وقفه ایجاد می‌شود، لذا صنعت بیمه، این مبالغ را به سمت سرمایه‌گذاری در بورس، پروژه‌های ساختمانی و غیره سوق می‌دهد که این مهم از جمله وظایف اساسی صنعت بیمه است، متاسفانه این موضوع در کشور ما کمرنگ است و امیدواریم در برنامه ششم توسعه این اتفاق بیشتر حادث شود و صنعت بیمه در کنار سایر صنایع کشور، در خدمت اقتصاد و اشتغال جامعه باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو